Opdrachtomschrijving
De functie betreft het houden van toezicht op groen-/cultuurtechnische werken in de openbare buitenruimte.
Functieprofiel:
De kandidaat is verantwoordelijk voor het houden van toezicht op groen-/cultuurtechnische werken. De werkzaamheden worden in grote mate van zelfstandigheid uitgevoerd binnen het vaste projectteam groen.
In de projecten is de kandidaat de “ogen en oren” van de directievoerder. Hij/zij is deelnemer en notulist van de bouw- en Nutsvergaderingen, beoordeelt de verwerkte hoeveelheden in de weekstaten en geeft advies over meer-en minderwerk. Je bent verantwoordelijk voor het keuren van de geleverde plantmaterialen zoals bomen en heesters, je maakt je eigen toezichtplan en bespreekt dit met de directievoerder en aannemers.
Daarnaast is de toezichthouder contactpersoon voor omwonenden en ziet toe op bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie (BLVC) tijdens de uitvoering. En zoekt afstemming met de collega’s van gebiedsbeheer.
De kandidaat schat zelf in, op basis van de uitvoeringsplanning en overleg met de aannemer, wanneer het nodig is het werk te inspecteren.
Hij/zij heeft een flexibele instelling. Is in staat om zelfstandig te werken. En, vanuit zijn/haar expertise zowel een adviserende, controlerende als een signalerende rol te vervullen.
Deeltaken en korte uitwerking
- toetsen van ontwerpen, tekeningen, bestek en werkomschrijvingen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
- verzorgen van technische advisering met financiële consequenties aan werkvoorbereider en/of directievoerder;
- opstellen van een toezichtplan. En, coördineren van de uitvoering en alle bij de uitvoeringsproces betrokken partijen (nutsbedrijven, bewoners/gebruikers, etc.) om de uitvoering volgens planning te laten verlopen;
- bewaken van de voortgang en de kwaliteit van de in uitvoering zijnde werkzaamheden;
- behandelen vragen en afhandelen klachten van bewoners en bedrijven tijdens de uitvoeringsfase;
- beoordelen meer- en minderwerk opgaven en bestek wijzigingen van de aannemer en hierin de directievoerder adviseren;
- beoordelen van de eindoplevering met aannemer;
- dagelijks invullen van het dagboek met betrekking tot kwaliteit, afwijkingen en voortgang;
- deelnemen aan interne en externe overleggen als gemeentelijk vertegenwoordiger;
- tijdig rapporteren aan de directievoerder over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen (GOTIK-aspecten).
Aanvullende informatie
- maximaal 2 aanbieding per leverancier;
- er geldt een wederzijdse opzegtermijn van 1 kalendermaand en een proefperiode van vier weken;
- facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer moet digitaal en per kalendermaand te geschieden;
- het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
- voor werk gerelateerde kilometers (eigen motorvoertuig) wordt een vergoeding verstrekt van € 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten). De werkkilometers worden geregistreerd via een rittenregistratiekastje met een OBD aansluiting dat de gemeente ter beschikking stelt tijdens de inhuurperiode;
- de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;
- bij vakantieperiodes en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, wordt de aannemer gevolgd en het aantal te werken uren gedurende die periode eventueel teruggebracht tot nul;
- eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
- een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen;
- Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd én zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot € 5.000,--;de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om in voorkomend geval de gedetacheerde kandidaat na één jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van de gemeente Haarlemmermeer;
- van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) - versie 2021. Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten.