Gemeente Woerden

Griffier

Gemeente Woerden

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Woerden is een ruim 650 jaar oude stad in het Groene Hart van Nederland. De gemeente bestaat uit de kernen Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld. De gemeente heeft ongeveer 53.000 inwoners. De gemeenteraad telt 31 zetels verdeeld over 10 fracties: CDA (6 zetels), Lijst van der Does (5 zetels), Progressief Woerden (4 zetels), ChristenUnie/SGP (3 zetels), VVD (3 zetels), Inwonersbelangen (3 zetels), D66 (3 zetels), Woerden & Democratie (2 zetels), Splinter (1 zetel) en Sterk Woerden (1 zetel)

Werken voor de gemeente Woerden betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen (Woerden en Oudewater) die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Opdracht

  • Jij bent leidinggevende van de Griffie en stuurt de 3 professionals van de Griffie proactief aan en denkt mee over mogelijke oplossingen voor de uitdagingen waar de Griffie voor staat.
  • Je bent daadkrachtig en waar nodig en creatief in het zoeken naar oplossingen
  • Je bent niet alleen duidelijk zichtbaar voor de raad, maar ook voor andere afdelingen binnen de organisatie. Tevens ben je een echte ‘verbinder’ en de rol van bruggenbouwer is je op het lijf geschreven.
  • Jij bent een stevige gesprekspartner/ sparringpartner voor de Raad en hebt kennis van en ervaring met het opereren in complexe politiek-bestuurlijke omgevingen en een ontwikkelde sensitiviteit voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en risico’s;
  • Met een goed ontwikkeld analytisch vermogen zie je wat er gebeurt en weet waar je bepaalde acties aan moet verbinden.
  • Daarnaast beschik je over zeer goede schriftelijke- en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
  • Jij adviseert de gemeenteraad over de inzet van raadsinstrumenten en ondersteunt raadsleden en fracties technisch bij het opstellen van initiatiefvoorstellen, amendementen en moties;
  • Je verleent (on)gevraagd advies en bijstand. Niet alleen aan de gemeenteraad maar ook aan het presidium, de fracties, de individuele leden van de gemeenteraad en de door de gemeenteraad ingestelde commissies.
  • Jij bent verantwoordelijk voor de kwaliteit, de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van vergaderingen van de gemeenteraad, presidium, fora en commissies en adviseert vóór en tijdens deze vergaderingen aan de voorzitters hiervan.
  • Gezien de aard van de werkzaamheden hoort het werken in de avonduren bij deze functie. Het gaat om gemiddeld 1 avond in de week.

Competenties
Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, je fungeert als bruggenbouwer en zorgt voor verbinding. Je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als raadsgriffier of binnen de griffie als plaatsvervanger of griffiemedewerker;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel
  • start bij voorkeur 1 maart en uiterlijk 9 maart 2023;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als raadsgriffier of binnen de griffie als plaatsvervanger of griffiemedewerker;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het aansturen van een team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox