gemeente Voorschoten

Gemeentesecretaris/project directeur

gemeente Voorschoten

  • max €130 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 20 december 2023

  • 20 december 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht en taken
De afgelopen maanden heeft een interim gemeentesecretaris een organisatie-ontwikkelplan opgemaakt, waarin een vijftiental samenhangende projecten zijn opgenomen met als doel concrete resultaten te bereiken en deze te borgen naar de toekomst toe. Jouw opdracht bestaat er uit om in de rol van ambtelijk opdrachtnemer van het college ervoor te zorgen dat de projecten succesvol worden geïmplementeerd in de gehele organisatie.

Tijdens deze veranderingen heeft de organisatie heeft zichtbaar, menselijk en verbindend leiderschap nodig. Jij geeft in de functie van gemeentesecretaris daarbij het goede voorbeeld. De directe aansturing van de tien teammanagers, een domeinhoofd en het voorzitten van het MT-overleg behoort tot jouw taken.

Daarnaast zorg je voor een goede positionering van Voorschoten in de (Leidse) regio. Dat doe je onder andere door een actieve bijdrage te leveren in regionale samenwerkingsverbanden. Voorschoten heeft een bestuurlijke focus op de Leidse regio (Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude), daarnaast werkt Voorschoten samen in het grotere Holland Rijnland-verband en in Hollands Midden. Er zijn verschillende regio-overleggen waar je vanuit jouw rol in deelneemt.

Als hoofd van de ambtelijke organisatie vervul je ook de rol van bestuurder op grond van de WOR. Daarbij zet je de relatie met de OR op constructieve wijze voort.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per medio januari 2024 voor 36 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bedrijfs-/ bestuurskunde;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als gemeentesecretaris of loco-gemeentesecretaris;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en verandermanagement (benoem duidelijk waar dit is opgedaan);

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met transformatie van een organisatie naar integraal en klantgericht werken binnen een gemeentelijke organisatie(maak dit doormiddel van een voorbeeld duidelijk aantoonbaar);
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een nieuwe organisatiestructuur (benoem waar opgedaan in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als gemeentesecretaris, loco-gemeentesecretaris, directeur bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met zowel het werken in een ambtelijk samenwerkingsverband binnen een 35.000 - gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox