Gemeente Alphen aan den Rijn

Gegevensbeheerder woz

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Gaat om werkzaamheden bij het cluster Gegevensbeheer m.b.t. de WOZ.
Betreft o.a. de lijst waarin namen van eigenaren worden genoemd in de adres-omschrijving (DATA-Lek AVG)

  • Verder de lijst met panden en vbo’s die gesloopt zijn in de BAG maar nog actief in de WOZ (840 panden en 56 vbo’s Kaag en Alphen)
  • Woningen in aanbouw waarbij nu inwoners zijn ingeschreven moeten worden omgezet en compleet gemaakt.
  • Controle op kadastrale oppervlakte <> toegekende oppervlakte na verwerking kadaster
  • Controle actieve percelen die niet gekoppeld zijn i.v.m. kadastrale volledigheid.

Overige werkzaamheden

In het laatste kwartaal en januari 2024 hebben we de volgende werkzaamheden die erg belangrijk zijn voor de WOZ, taxaties en het voorkomen van bezwaren.

Het gaat om het volgende

  • de taxateurs hebben de verkoopcijfers nodig tbv het controleren van de taxatiewaardes
  • het versturen van de huurinlichtingen formulieren stond gepland voor medio oktober. Dit is een belangrijk onderdeel voor het taxeren van de niet-woningen ivm het ontvangen van huurcijfers, opvoeren van de juiste gebruikers, eventueel doorvoeren van splitsingen / samenvoegingen, het voorkomen van onnodige bezwaren.
  • de mutaties die uit de bouwvergunningen komen moeten verwerkt zijn.
  • de huisnummerbesluiten, bouw gestart, sloop- en gereed meldingen moeten verwerkt zijn.
  • de mutaties en correcties die komen van de taxateurs (die naar voren komen uit de herwaardering) moeten verwerkt worden in de woz.

 

Competenties

-    snel schakelen en meedenken in oplossingen (inhoudelijk en praktisch)

-    verbanden kunnen leggen tussen bestaande basisregistraties

-   onderzoekend

-   analytisch

-   positief kritisch

-   ruimtelijk inzicht

-   accuraat

-   omgaan met systemen 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met gegevensverwerking op het gebied van kadaster, WOZ-belastingobjecten, objectafbakening woningen, niet-woningen en agrarische objecten
  • Aantoonbare werkervaring met GOUW IT

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau op het gebied van Belastingen
  • Een afgeronde cursus wet WOZ
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ Gegevensbeheerder

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox