Gemeente Rijswijk

Functioneel Beheerder Sociaal Domein

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Rijswijk heeft ruim 50.000 inwoners, de ambtelijke organisatie telt ca. 400 ambtenaren en 100 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. Daarnaast is er voldoende gelegenheid om jezelf te ontwikkelen. De organisatie is opgaven gestuurd ingericht en de verantwoordelijkheden liggen laag. De gemeente Rijswijk verwacht van alle medewerkers in de organisatie dat zij in hun dagelijks handelen vier kernwaarden laten zien. De kernwaarden zijn: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid.

De Functioneel Beheerder Sociaal Domein valt onder de verantwoordelijkheid van het team Informatie en wordt aangestuurd door de teamcoördinator Functioneel Beheer. De kantoorautomatisering en IT infrastructuur zijn ondergebracht bij een bedrijfsvoering organisatie in samenwerking met de gemeente Delft.

Opdracht
De opdracht omvat het functioneel beheren van de kernapplicatie Suite voor het Sociaal Domein (SSD).
De functioneel beheerder is namens de proceseigenaren verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaal functioneren van één of meerdere informatiesystemen binnen een deel van de organisatie. De functioneel beheerder streeft op operationeel niveau, binnen gegeven kaders, de volgende doelstellingen na:

  • zorgen voor ongestoord en optimaal gebruik van de applicaties;
  • vertalen van business wensen in noodzakelijke wijzigingen;
  • behartigen van het belang van de business in (IT-)projecten;
  • zorgen voor het geruisloos in productie nemen van nieuwe en gewijzigde applicaties.

De functioneel beheerder is de intermediair tussen de business en IT. Vanuit deze positie heeft zij richting de business contacten met enerzijds de eigenaar en anderzijds met de gebruikers van de bedrijfsprocessen en applicaties. Met de eigenaar maakt zij afspraken over de te leveren dienstverlening en worden uitspraken gedaan ten aanzien van het beslissen over wijzigingen en het prioriteren daarvan. Richting de gebruikers heeft functioneel beheer een ondersteunende rol. Vanuit diezelfde intermediairpositie heeft zij daarnaast ook contacten met IT-leveranciers. Hierbij borgt zij dat de IT-dienstverlening dusdanig acteert dat de business zijn werk kan doen. Het kernwoord daarbij is klantgerichtheid, stabiliteit en pro activiteit.

Verantwoordelijkheden
De primaire verantwoordelijkheden van de Functioneel beheerder zijn als volgt:

  • Gebruiksbeheer;
  • Wijzigingsbeheer;
  • Functionaliteitenbeheer;
  • Behoeftemanagement.

Daarnaast wordt een actieve houding verwacht in het professionaliseringstraject. Daarmee inspireer je collega functioneel beheerders.

Competenties
Algemeen

  • Tenminste HBO- werk en denkniveau;
  • Kennis van Suite voor het Sociaal Domein (SSD);
  • Flexibele en servicegerichte instelling (geen 9-tot-5 mentaliteit);
  • Een BiSL certificaat of de bereidheid deze te behalen.

Vakkennis

  • Kennis van informatie analyse methoden en technieken;
  • Kennis van geautomatiseerde tools voor rapportage en analyse, bij voorkeur SQL en Cognos;
  • Kennis van technieken voor Administratieve Organisatie;
  • Ervaring m.b.t. het testen van systemen.

Bedrijfskennis

  • Kennis van processen uit het Sociaal Domein die door de IT voorziening worden ondersteund:

Sociale vaardigheden                                      

  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Samenwerken in teamverband;
  • Servicegericht;
  • Serieuze gesprekspartner voor de business.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk per 31-8-2022 beschikbaar voor 32 uur per week;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding in de richting van Informatica, ICT, Bedrijfskunde of Bestuurskunde op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel beheerder binnen het sociaal domein;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met de applicatie Suite voor het Sociaal Domein (SSD);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het concept Kernregistratie Documenten (KRD) (duidelijk weergeven in het cv);
  • Beschikbaar z.s.m. en uiterlijk maandag 29 augustus 2022;
  • In het bezit van BiSL-Certificaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox