Gemeente Amsterdam

Functioneel beheerder Senior Techview

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
In de functie van Functioneel beheerder senior ben je in staat om het functioneel beheer van het Object Beheer Systeem "Techview/LES" zelfstandig uit te kunnen voeren. Onze Techview/LES applicatie ondersteunt het beheer van alle verlichting die de gemeente in de openbare ruimte van de stad in beheer heeft. Gemeente Amsterdam maakt steeds meer en
intensiever gebruik van Techview/LES en ook is er in de afgelopen periode veel nieuwe functionaliteit aan het systeem toegevoegd. De nadruk van de werkzaamheden ligt in eerste
instantie op de totstandkoming van een snelle en efficiënte kennisoverdracht vanuit de huidige beheerder en het uitvoeren van een aantal restpunten uit de eerdere systeemimplementatie.
De focus ten aanzien van deze opdracht ligt nadrukkelijk op het functioneel beheer van Techview/LES. In het verlengde van de opdracht volgen echter ook activiteiten omtrent het
functioneel beheer van het VBS systeem (Verkeer Beheer Systeem) dat binnen dezelfde directie wordt gebruikt voor het aansturen en beheren van 400 VRI's (Verkeer Regel
Installaties) in de stad. De functie senior functioneel beheerder is hiërarchisch binnen het I-domein geplaatst maar ondersteunt inhoudelijk de Directie Verkeer en Openbare Ruimte-team Licht.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Zelfstandig definiëren van de benodigde acties voor het oplossen van incidenten en voor het doorvoeren van wijzigingen;
  • Leverancier management (afstemming, planning, uitvoering en evaluatie);
  • Zorgdragen voor een complete overdracht van project naar beheer;
  • Ondersteunen van gebruikers en het bijhouden van de registratie van meldingen;
  • Regie voeren op life cycle management;
  • Vaststellen van noodzaak tot wijzigingen en het opstellen van functionele eisen en wensen.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Digitalisering bij gemeente Amsterdam
Bewoners, ondernemers en bezoekers van de stad Amsterdam verwachten een optimaal
functionerende stad die aansluit bij de digitale toekomst. Dat betekent dat wij als gemeente
moeten blijven innoveren om een steeds sneller transformerende stad gepast te kunnen
blijven coördineren en bedienen. Daarom digitaliseert het i-domein, het IT, Innovatie & Data
onderdeel van gemeente Amsterdam, de dienstverlening aan de stad in rap tempo.
Zodat we een voorbeeldfunctie kunnen uitdragen in het op een veilige, verantwoorde en
toekomstbestendige manier omgaan met technologie en informatie voor en in onze stad.
Door een vooruitziende blik en inrichting van diensten, vormt de gemeente Amsterdam
daarnaast een optimaal solide entiteit die bestand is tegen een toenemende dreiging van
buitenaf voor ons digitale netwerk.
Digitaliseren betekent hoofdzakelijk dat we fors investeren komende jaren in de hiervoor
benodigde kennis en competenties van onze medewerkers, dat we gemeentebrede
omscholingstrajecten voor banen van de toekomst organiseren en dat agile werken de norm
is in het IT, Innovatie & Data onderdeel.
Als jij voor gemeente Amsterdam als werkgever kiest kom je dus terecht in een digitaal zo
optimaal mogelijk ingericht organisatieonderdeel, waarin de interne organisatie zo efficiënt
mogelijk is ingericht. Werken bij gemeente Amsterdam betekent daardoor leren en kennis
delen in een vooruitstrevende organisatie die de digitale maatschappij van nu en in de
toekomst succesvol bedient.
De directie Verkeer & Openbare Ruimte is één van de 13 directies binnen het Cluster Ruimte
en Economie en draagt zorg voor de bereikbaarheid, de veiligheid en de kwaliteit van de
openbare ruimte in Amsterdam.
Team Licht bestaat uit 70 collega's en houdt zich vanuit locatie Weesperstraat als enige
afdeling bezig met het beheer en aansturing van alle verlichting die de gemeente in de
openbare ruimte van de stad heeft: lantaarnpalen, maar bijvoorbeeld ook het aanlichten
van gebouwen en bruggen, uiteenlopende vormen van decoratieve verlichting en zelfs
lichtkunst.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar werkervaring met het beheren van complexe applicaties, bij voorkeur in het ruimtelijk domein.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met projectmatig werken en testen, Lean, Agile werken en ervaring met informatieanalyse.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met Topdesk en het maken van rapportages met Topdesk.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde hbo/wo studie in een relevante richting (technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde). Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht. Hieruit dient ook duidelijk te blijken dat je over uitstekende Nederlandse vaardigheden beschikt. Let op, er wordt hier gevraagd naar een motivatie geschreven door de kandidaat. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met (GEO)objectbeheer t.b.v. openbare verlichting. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.
  • De aangeboden kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan bij de overheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox