Gemeente Amsterdam

Functioneel Beheerder Senior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor IV en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling. Je werkt nauw samen met de ICT afdeling voor het doorvoeren van wijzigingen en beheer op zowel de productieomgeving, als de verschillende teststraten. Je bent de schakel tussen leveranciers, ketenpartners en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Naast het regulier beheer is het onderdeel zijn van verschillende doorontwikkelingen en vernieuwingen een belangrijk aspect van je werk. Wij zijn op zoek naar een veelzijdige functioneel beheerder met meer dan 8 jaar ervaring in het beheer van informatievoorzieningen. Je bent dus een stevige functioneel beheerder die in staat is om gebruikers en collega beheerders te ondersteunen en met de ICT-leveranciers problemen op te lossen. Je hebt affiniteit met de techniek rond applicaties, infrastructuur en de samenhang daartussen. Je hebt een trekkende rol bij het implementeren van de beheerprocessen. Ook ben je in staat processen te verbeteren dan wel te optimaliseren en de stakeholders hierbij te betrekken. Je werkt daarbij nauw samen met verschillende partijen binnen en buiten de gemeente Amsterdam. Tevens zorg je ervoor dat de omgeving goed is geïnformeerd en tijdig op wijzigingen kan inspelen.

Werkzaamheden

  • Opstellen, bewaken en uitvoeren van beheerplannen van keten informatiesystemen van RVE Grond en Ontwikkeling, specifiek gericht op de erfpachtketen;
  • Het beheren van een Documentgeneratiesysteem (obv vraag en beslisboomtechniek);
  • Het beheren van een Documentmanagementsysteem;
  • Je bent vanuit je rol eerste aanspreekpunt voor meerdere collega beheerders binnen één of meerdere subteams;
  • Het opstellen van impactanalyses, vrijgaveadviezen en functionele testplanne;
  • Voeren van gesprekken met (deel)proceseigenaren m.b.t. behoeften en wensen;
  • Schrijven in functionele termen voor vernieuwing en/of aanpassing bedrijfsprocessen, afgestemd op de kaders en richtlijnen van de CIO, SAA en de AVG Basics en BIO Baseline;
  • Je bent bekend met deze kaders zoals de AVG Basics en de BIO Baseline;
  • Het kunnen opstellen van ketenimpact-analyses;
  • Zelfstandig definiëren van de benodigde acties voor het oplossen van incidenten of voor het doorvoeren van wijzigingen;
  • Uitvoeren of uitzetten van de wijzigingen bij de leverancier en ervoor zorgen dat ze uitgevoerd worden;
  • Vraagarticulatie van gewenste diensten en producten en vertaling van de vraag naar feitelijke dienstverlening en producten (applicaties, applicatieontwikkeling, infrastructuur en ICT-diensten);
  • Communicatie naar de betrokken partijen en zorgdragen voor het boeken van het gewenste resultaat;
  • Meewerken aan kleine en grote projecten, waarin je wijzigingsvoorstellen voorbereidt en contact onderhoudt met, veelal externe, technische- en applicatiebeheerder;
  • Zorgdragen voor een goede overdracht van nieuw ontwikkelde functionaliteiten van project naar beheer;
  • Het ondersteunen van gebruikers, het bijhouden van de registratie van meldingen en het oplossen van vragen en incidenten - Ondersteuning / regie op life cycle management applicatieportfolio;
  • Neemt deel aan het accountteamoverleg vanuit IV ten behoeve van Erfpacht en Uitgifte;
  • Vaststellen van noodzaak tot wijzigingen en (zo nodig) opstellen van functionele eisen en wensen;
  • Een trekkende rol bij het verbeteren van de kwaliteit van de beheerprocessen en in staat zijn de overige beheerders en de leveranciers hierbij te betrekken Afhandelen van wijzigingen, volgen van de voortgang van uitstaande incidenten en communicatie daarover met de aanmelder;
  • Afstemmen met ICT over planning van wijzigingen en releases. 

De functioneel beheerder neemt ook deel aan één of meerdere scrumteams. Taken daarbij zijn:

  • Analyseert of de gestelde vraagstukken volledig en voldoende functioneel zijn uitgeschreven per actie;
  • Bewaakt de kwaliteit en voortgang van afgesproken werkzaamheden binnen het scrumteam;
  • Volgt de ontwikkelingen in de markt en in de stad om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van de klant;
  • Ondersteund het inzicht en overzicht in de prestaties van het scrumteam;
  • Draagt bij aan het behalen van de sprintdoelen en het hoofddoel, welke gekoppeld zijn aan de jaarlijks opgestelde werkplannen van de business.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Als functioneel beheerder maak je deel uit van een beheerteam binnen de informatievoorziening (IV) organisatie. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam. In deze gaat het om de Directe Grond en Ontwikkeling met een specifieke aandacht voor de afdeling Erfpacht en Uitgifte. Je werkt samen met andere IV disciplines in één of meerdere scrumteams waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen.


 

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat voldoet aan alle hieronder gestelde eisen: Meer dan 8 jaar werkervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur meerdere jaren in het ruimtelijk domein, gericht op de Erfpacht en (grond)Uitgift;Brede ervaring met het vertalen van gebruikerswensen naar functionele specificaties en/of userstories;Meerdere jaren ervaring met het schrijven van functionele-, regressie- en ketentesten;Aantoonbare ervaring in spilfunctie tussen primair proces en ICT. Graag GEEL arceren.
  • De aangeboden kandidaat voldoet aan alle hieronder gestelde eisen: kennis van verschillende datakoppelingen (API, Berichten verkeer, XML, etc);kennis van processen en processen vanuit Erfpacht en Uitgifte;kennis en ervaring van GIS applicaties;kennis en ervaring van DMS applicatie zoals Docwerker;kennis van en ervaring met het schrijven van keteninformatieanalyse stukken op het domein van Grond en Ontwikkeling.  Deze kennis moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen. Graag GEEL arceren.
  • De aangeboden kandidaat is gecertificeerd in BISL (Next) Foundation, ITIL Foundation en testtechniek (T-Map of vergelijkbaar). Graag GEEL arceren. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van HBO diploma in een relevante richting (technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde).Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in spilfunctie tussen primair proces en ICT.Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen. Graag GEEL arceren.
  • De aangeboden Kandidaat heeft ervaring met bestuurlijk complexe vraagstukken binnen gemeentelijke context.Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen. Graag GEEL arceren.U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal een half A 4 pagina) van het soort project en wat de relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag. Benoem de organisatie en duur van het project.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van SQL en is in staat om complexe queries te kunnen lezen, schrijven en mogelijk verbeteren. Graag GEEL arceren.
  • Heeft de aangeboden kandidaat kennis van applicaties zoals Jira, Confluence, Topdesk, of vergelijkbaar? Graag GEEL arceren.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox