Gemeente Amsterdam

Functioneel beheerder senior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Je gaat aan de slag bij het team Functioneel Beheer team 12 van de vakgroep Functioneel beheer. Je gaat aan de slag binnen het team dat o.a. de burgerzaken applicaties ondersteunt. Het team zorgt voor de continuïteit en betrouwbaarheid van de systemen en zit midden in de transitie naar opgavegericht werken waarbij we nauw samenwerken met de business.

De functioneel beheerder is binnen de kaders van een SLA verantwoordelijk voor het onderhouden en optimaliseren van de functionaliteit en consistentie van één of meerdere applicaties, zodanig dat de applicatie voldoet aan de eisen en wensen van de gebruikers. Verder borgt de functioneel beheerder de continuïteit van de applicatie, voert de realisatie van wijzigingen uit en implementeert in samenwerking met collega-beheerders, leveranciers en gebruikers nieuwe systeemversies. Binnen het team wordt er verwacht dat je naast je reguliere taken ook een actieve bijdrage levert aan de verbetering van de dienstverlening. Een uitdagende en veelzijdige functie met ruimte voor je eigen ontwikkeling!

Werkzaamheden
• Je ondersteunt gebruikers en biedt 2e lijn ondersteuning op basis van incidenten en meldingen, bewaakt de voortgang en zorgt ervoor dat incidenten en meldingen tijdig en correct afgehandeld worden;
• Je beheer het autorisatiemodel van de applicaties en voert conform dit model het autorisatiebeheer uit;
• Je brengt gebruikerswensen in kaart, voorziet deze van een functionele specificatie en impactanalyse, en legt ze ter besluitvorming voor aan de opdrachtgever en/of applicatie-eigenaar;
• Je ondersteunt acceptatie testen of voert deze zelfstandig uit; je stelt testplannen op, werkt testgevallen uit en schrijft vrijgave adviezen;
• Samen met je collega-beheerders houd je de gebruikers- en beheerdocumentatie van de applicatie op orde, waaronder het functioneel ontwerp en gebruikershandleidingen;
• Je neemt als functioneel beheerder deel aan projecten en werkgroepen voor de doorontwikkeling van applicaties, de functionele beheerorganisatie en de informatievoorziening van het I-domein.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Vrijwel alle producten en diensten van de gemeente komen tot stand via informatie-intensieve processen. De opdracht voor de vakgroep Functioneel beheer is het creëren van een blijvend betrouwbare en samenhangende informatie-huishouding en informatievoorziening die de primaire processen van de stad ondersteunen, in dit specifieke geval voor de directie Dienstverlening zodat zij een optimale bijdrage leveren voor de stad.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met het uitvoeren van een gelijke functie als functioneel beheerder.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring van minimaal 10 jaar in overheidsorganisaties.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met aansturing van leveranciers.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina's aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft coachende kwaliteiten en deze bereid in te zetten om de vak volwassenheid van het team te vergroten.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van servicemanagementprocessen.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het opstellen van gebruikershandleidingen en procedures voor beheer. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox