Financieel Medewerker: Zorg jij dat Breda fiscaal gezond blijft?
Wij hebben een ambitie en willen die waar maken en hebben jouw kennis, competenties, ervaring en hulp daarbij nodig!
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die net zo enthousiast is als wij, een Financieel Medewerker die mee Breda fiscaal gezond maakt en houdt, die vergaande digitalisering aanspreekt, zijn cijfers altijd op orde heeft en analytisch sterk is.
Tegelijkertijd weet hoe je deze (cijfer) kennis kunt vertalen naar mensen die hier minder kaas van hebben gegeten.
Je hebt lef en durft op de voorgrond te treden!
Je neemt initiatief. Zie je mogelijkheden tot verbeteringen van werkzaamheden / werkprocessen dan pak je deze aan. Je bent communicatief sterk en legt makkelijk contact.
Dan spreekt deze vacature jou aan!
Wat ga je doen?
- Het mede verzorgen van de aangiftes Omzetbelasting, voorbereidende werkzaamheden aangifte vennootschapsbelasting en verzorgen opgaaf Btw-compensatiefonds en de daarmee samenhangende werkzaamheden en controles;
- Het mede verzorgen van berekeningen ten behoeve van de fiscale positie en aangifte vennootschapsbelasting;
- Het mede verzorgen van een juiste BTW – inrichting binnen het financieel systeem Key2Financiën;
- Het mede verzorgen van de interne monitoring zoals beoordelen juistheid, volledigheid en tijdigheid van BTW compensatiefonds en Omzetbelasting boekingen;
- Het mede opstellen / bijdragen leveren aan de periodiek op te stellen (controle) rapportages o.a. conform de Fiscale Planning en het Controle Plan Financiële Administratie;
- Het beheren van de balans- en tussenrekeningen zodanig dat deze voldoen aan voorwaarden i.r.t. BTW en VPB (volledig, tijdig, juist en inzicht geven in het vermogen en resultaat);
- Het uitoefenen van de vraagbaakfunctie van de Financiële Administratie voor medewerkers van de afdelingen binnen de organisatie en binnen Financiën i.r.t. fiscale aspecten;
- Het onderhouden van contacten met alle betrokken partijen binnen Financiën en de rest van de organisatie met als doel gezamenlijk tot betrouwbare financiële cijfers te komen welke tevens weer leiden tot een juiste fiscale aangifte;
- Bijdragen leveren aan de cyclische producten;
- Je vervult een poortwachter rol, je zorgt er o.a. voor dat er gewerkt wordt volgens wet en fiscale regelgeving en je bewaakt de interne afspraken;
- Handelen zoals is vastgelegd in de financiële kaders, zoals financieel beleid, BBV e.d.;
- Actief bijdragen leveren aan de opgave en de doorontwikkeling waar onze afdeling / team voor staat.
- Je hebt kennis van of bent geïnteresseerd in (nieuwe) vormen van digitalisering die bijdragen aan de invulling van de toekomstige de financiële functie en wilt hier graag je bijdragen aan leveren.
We zoeken jou!
- Je zorgt samen met de vakspecialisten van het team Financiële Administratie voor een juiste, volledige en tijdige verwerking van de genoemde werkzaamheden omschreven onder “Wat”. Om dit te bereiken dien je, je binnen het vakgebied fiscaliteiten op de hoogte te houden en te blijven van o.a.: wet- en regelgeving, ontwikkelingen in het vakgebied. Dit d.m.v. trainingen / opleidingen. Een opleidingsplan afdelingsbreed is aanwezig. Kennis opdoen van interne procedures en regelingen is noodzakelijk;
- Je blijft je persoonlijk ontwikkelen;
- Je maakt makkelijk contact en weet met je positieve instelling, je actieve houding en passie voor het vak mensen mee te krijgen;
- Je spreekt vanuit je positieve grondhouding collegae aan indien noodzakelijk;
- Je stelt je onafhankelijk, onderzoekend en kritisch op en vraagt door om zaken helder te krijgen en gaat hiermee actief en oplossingsgericht aan de slag vanuit de principes van de organisatie en afdeling;
- Je bent in staat om collega's met je ondernemerschap mee te nemen in de hierboven genoemde werkzaamheden onder de omschrijving “Wat ga jij doen”.
- Je hebt een afgeronde HBO - opleiding bij voorkeur in de bedrijfseconomische of bedrijfsadministratie richting of HBO Finance en Control/Accountancyaangevuld met opleiding(en) / trainingen in fiscaliteiten is een pré geen must;
- Je beschikt over een zeer goede kennis van Excel;
- Je hebt, (ruime), ervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen en de bijbehorende fiscaliteiten;
- Samenwerken is voor jou een must;
- Kennis van/ervaring met BBV is een pré, geen must;
- Financiële ervaring bij een gemeente? Top! Zo niet, geen probleem!
Wie zijn wij:
Afdelingsinformatie:
Voor de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, team Financiële Administratie, bestaande uit zo’n 45 collegae, zijn wij op zoek naar een financieel administratieve collega met grote affiniteit met fiscaliteiten die van aanpakken weet vanuit ondernemend werknemerschap en passie voor het vak. De financiële administratie is verantwoordelijk voor het tijdig, juist en volledig (volgens planning) verwerken van de financieel administratieve gegevens van de gemeente Breda volgens wet- en regelgeving en interne afspraken.
Als afdeling / team zijn wij volop in ontwikkeling. Zo werken we momenteel samen met inkoop en onze partners in de organisatie aan het optimaliseren en implementeren van het proces van inkoopbehoefte tot en met betalen.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie