Gemeente Breda
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
08 mei 2023
01 oktober 2023
Financieel Medewerker
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.
In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg.
Wie zijn wij
Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Je kunt je hier als financieel medewerker volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zo’n 45-tal collegae van de Financiële Administratie, maar ook werk je samen met de financieel Adviseur en alle overige betrokkenen binnen de organisatie. Zo creëer jij samen met hen o.a. een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
Wat ga je doen?
Samen met je team draag jij er zorg voor dat Gemeente Breda de cijfers op orde heeft. Jij bent onze vraagbaak binnen Financiën en daarbuiten. Dat betekent dat jij in deze functie echt kunt bijdragen aan de ontwikkeling van je vakgebied. En nieuwe vormen van digitalisering? Bij ons krijg je alle ruimte om de toekomstige financiële processen hiermee verder te verbeteren. Concreet houd jij je bezig met het:
We starten met het leren kennen van de basis werkzaamheden, het uitvoeren van financieel administratieve werkzaamheden zoals het verwerken van inkoopfacturen, boeken van (correctie) memorialen, zorgdragen dat de balans- en tussenrekeningen juist zijn, eventueel het maken van verkoopfacturen et cetera. Hierbij rekening houdend met de wet- en regelgeving zoals o.a. BTW, Werkkostenregeling. Ook het uitvoeren van controle werkzaamheden horen hierbij.
Daarna richten de werkzaamheden zich op:
Elke dag leren. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Want jouw vakgebied blijft in beweging en jij houdt de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen maar al te graag bij. Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek jij waar we onze werkzaamheden en processen kunnen verbeteren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling. Daarnaast heb je:
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox