Gemeente Breda

Financieel Medewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Financieel Medewerker

Samen met je team draag jij er zorg voor dat Gemeente Breda de cijfers op orde heeft. Dat betekent dat jij in deze functie echt kunt bijdragen aan de juiste cijfers en aan jouw ontwikkeling van je vakgebied. Je bent vraagbaak van de financiële administratie van je collegae binnen het team, de financieel adviseurs en de vak - afdelingen binnen de organisatie. Interesseren jouw nieuwe vormen van digitalisering en het toepassen van de mogelijkheden in je werk? Bij ons krijg je de ruimte om hiermee aan de slag te gaan en de toekomstige financiële processen hiermee verder te verbeteren.

Wie zijn wij

Breda is een grote gemeente waar op financieel administratief vlak veel gebeurt. Hier kun jij je als financieel medewerker volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zo’n 40-tal collegae van de Financiële Administratie.

In deze functie werk je niet alleen samen met hen, maar ook met de financieel adviseurs en de vak - afdelingen, en zorg je ervoor dat de financiële processen op orde zijn en er een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda is.

Wat ga je doen


Concreet houd jij je bezig met:

  • Het toetsen van de Financiële Administratie en/of projectenadministratie (kredieten, investeringen) op volledigheid, juistheid en tijdigheid (budgetcontrole);
  • Het beheren van de balans- en tussenrekeningen zodanig dat deze voldoen aan voorwaarden (volledig, tijdig, juist en inzicht geven in het vermogen en resultaat);
  • Het verzorgen van de aansluiting van de branchesystemen met het financieel systeem;
  • Het uitvoeren van Interne Controles / audits en het opzetten van controles t.b.v. de periodiek op te stellen (controle) rapportages o.a. conform het Controle Plan Financiële Administratie;
  • Het leveren van bijdragen aan de cyclische producten.
  • Het onderzoeken en doorvoeren van de verbeteringen in de financieel - administratieve processen van de Financiële Administratie
  • Je vervult een poortwachter rol, je zorgt er o.a. voor dat er gewerkt wordt volgens wet- en regelgeving en je bewaakt de interne afspraken;
  • Het voorbereiden/analyseren van gegevens, a.d.h.v. standaard overzichten, t.b.v. de periodieke bespreking. Uitgangspunt is het bespreken van deze overzichten, samen met de adviseur, in de afdelingen binnen de organisatie;

Als financieel medewerker bij onze gemeente onderhoud jij contact met betrokken partijen rondom alles wat te maken heeft met financiën. Kortom: jij zorgt dat we samen tot betrouwbare financiële cijfers komen die leiden tot een juiste financiële administratie en dat onze financiële processen op orde zijn. Nu en in de toekomst.

We zoeken jou!

Elke dag leren. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Want jouw vakgebied blijft in beweging en jij houdt de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen maar al te graag bij. Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek jij waar we onze werkzaamheden en processen kunnen verbeteren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling. Daarnaast heb je:
 

  • Omdat we kort voor de jaarrekeningperiode zitten zoeken we een collega die direct inzetbaar is en met zijn/haar ervaring meteen aan de slag kan, handen uit de mouwen. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen.
  • Een hbo-diploma in de richting van Bedrijfseconomie, Bedrijfsadministratie, Finance of Accountancy.
  • Zeer goede kennis van Excel.
  • Ruime ervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen, bij voorkeur binnen een Gemeentelijke organisatie



Wat bieden wij

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
 

  • Een contract voor 32/36 uur, eerste instantie zal dit voor een jaar zijn.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9) op basis van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets.
  • Een laptop en telefoon zodat jij je werk kunt doen waar jij wil.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Gratis fitnessmogelijkheden in onze eigen fitnessruimte.




De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, Bedrijfsadministratie, Finance of Accountancy. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar recente ervaring met de werkzaamheden zoals benoemd in de uitvraag onder “wat ga je doen” en ruimte ervaring met financieel administratieve werkzaamheden en processen. Dit moet blijken uit de cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Pro-actief - Verbinden, samenwerken - Resultaatgericht - Flexibiliteit - Vernieuwend
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur 5 jaar ervaring met financieel administratieve werkzaamheden en processen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime ervaring met financieel administratieve werkzaamheden en processen binnen een Gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox