Financieel Administratief Medewerker
Ben jij de Financieel Administratief medewerker die sterk is in de uitvoering en van aanpakken weet, vergaande digitalisering aanspreekt, cijfers graag op orde heeft!
Je bent niet bang om initiatief te nemen.
Je bent communicatief sterk en legt makkelijk contact.
Samenwerken is voor jou een must.
Je hebt lef en durft op de voorgrond te treden.
Dan spreekt deze vacature jou aan! Wat ga je doen?
- Het uitvoeren van financieel administratieve werkzaamheden zoals het verwerken van inkoopfacturen, het maken van verkoopfacturen, boeken van (correctie) memorialen, zorgdragen dat de balans- en tussenrekeningen juist zijn, eventueel boeken van banken / kassen et cetera;
- Hierbij rekening houdend met de wet- en regelgeving zoals o.a. BTW, Werkkostenregeling;
- Het in samenwerking met collegae van de interne organisatie en afdeling zorgdragen voor een volledige, juiste en tijdige verwerking van de financiële gegevens en documenten;
- Het uitvoeren van bijbehorende controlewerkzaamheden aan de hand van het controle plan Financiële Administratie;
- Het uit oefenen van de vraagbaakfunctie van de financiële administratie voor alle medewerkers van de afdelingen binnen en buiten de organisatie en de leveranciers van de organisatie;
- Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan de opgave en de doorontwikkeling waar onze afdeling / team voor staat.
We zoeken jou!
- Het betreft een uitvoerende functie waarbij factuurverwerking een groot deel van je taak is. Je hebt hier recente ervaring in en bij voorkeur in een P2P proces en systeem. Is dit ervaring met factuurverwerking in Proactis of Procuro dan is dit een pre;
- Je zorgt samen met de vakspecialisten van het team Financiële Administratie voor een juiste, volledige en tijdige verwerking van de genoemde werkzaamheden omschreven onder “Wat”. Om dit te bereiken dien je, je binnen dit vakgebied op de hoogte te houden en te blijven van o.a.: wet- en regelgeving, ontwikkelingen in het vakgebied. Kennis opdoen van interne procedures en regelingen is noodzakelijk;
- Vergaande digitalisering en robotisering spreken je aan. Je bent geïnteresseerd naar de achterkant van de systemen waar we binnen de financiële processen mee werken, o.a. inrichting en werking.
- Je maakt makkelijk contact en weet met je positieve instelling, je actieve houding en passie voor het vak mensen mee te krijgen;
- Je stelt je onafhankelijk, onderzoekend en kritisch op en vraagt door om zaken helder te krijgen en gaat hiermee actief en oplossingsgericht aan de slag vanuit de principes van de organisatie en afdeling;
- Je bent in staat om collega's met je ondernemerschap mee te nemen in de hierboven genoemde werkzaamheden onder de omschrijving “Wat ga jij doen”;
- Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding in de richting Finance & Control, Bedrijfseconomie of Accountancy, een afgeronde MBO+ opleiding in de richting van bedrijfsadministratie of je bent studerend voor HBO BE of AC / MBA en hebt ruim 1 jaar werkervaring. In alle gevallen is recente werkervaring in “wat ga je doen” noodzakelijk.
- Je beschikt over een zeer goede kennis van Excel;
- Je hebt ervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen;
- Je spreekt vanuit je positieve grondhouding collegae aan indien noodzakelijk.
Wat bieden wij:
Jij bent 36 uur per week beschikbaar. Wie zijn wij:
Afdelingsinformatie:
Voor de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken, team Financiële Administratie, bestaande uit zo’n 45 collegae, zijn wij op zoek naar een financieel administratieve collega die van aanpakken weet vanuit ondernemend werknemerschap en passie voor het vak. De financiële administratie is verantwoordelijk voor het tijdig, juist en volledig (volgens planning) verwerken van de financieel administratieve gegevens van de gemeente Breda volgens wet- en regelgeving en interne afspraken.
Als afdeling / team zijn wij volop in ontwikkeling. Zo werken we momenteel samen met inkoop en onze partners in de organisatie aan het optimaliseren en implementeren van het proces van inkoopbehoefte tot en met betalen.
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie