Gemeente Rijswijk

Ervaren verkeerskundig adviseur/juridisch wegbeheerder

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden. Werken voor Rijswijk betekent werken voor een veelzijdige stad in een dynamische regio die altijd in beweging is. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een inclusieve stad waar ruim 55.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond kunnen wonen, werken én meedoen. Kortom: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’, dat is onze missie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: toewijding, betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid. Wij zijn een toegankelijke organisatie met ongeveer 470 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen. We hebben een prettige en informele werksfeer waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie elkaar gemakkelijk weten te vinden. Binnen de menselijke maat van Rijswijk kun je écht een verschil maken voor Rijswijk en is jouw werk goed zichtbaar. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten!

Team
Je werkt in team Stadsbeheer. Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zo’n 32 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financiën van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Vanuit team Stadsbeheer wordt de afstemming en toestemming via het Wegbeheerders Overleg georganiseerd voor omleidingen en werkzaamheden op de relatief korte termijn bínnen de stad. In het WBO hebben de hulpdiensten, OV maatschappijen en handhavers zitting en dat zijn belangrijke partners voor jouw werk. Jouw rol in het team stadsbeheer is gericht op het  operationele juridisch wegbeheer (bereikbaarheidsoverleggen, verkeersmaatregelen en verkeersbesluiten.

Aanvullend vragen we je om team bereikbare stad (verkeer) te ondersteunen op het gebied van verkeersveiligheid, waaronder de toepassing van “Duurzaam Veilig”. Je denk mee met projecten en helpt bij klachten en meldingen van inwoners/bedrijven). Je toetst bouwplannen en verkeersontwerpen op basis van verkeersveiligheid en doorstroming. Alss ervaren adviseur vragen we je om kennis over te dragen en te zorgen voor begeleiding van  junior collega’s die verantwoordelijk zijn voor verkeersveiligheidsbeleid Daarnaast vragen we je een bijdrage te leveren aan het gemeente breed projectteam Verkeersregie. Er staan bij ons een aantal forse bouwopgaven en grote infrastructurele projecten op te planning. Deze hebben een grote invloed op de bereikbaarheid van de stad en beïnvloeden elkaar. Je werkt een deel van je tijd samen met de Projectleider Verkeersregie aan de strategische planning & organisatie, het inventariseren van knelpunten, het bepalen van de verkeerskundige impact en het meedenken

Opdracht
Je krijgt een afwisselde opdracht met een uitdaging. Je werkt aan verschillende RO  en infrastructuur projecten in de stad, geeft adviezen en toetst aan verkeerstechnische uitgangspunten. Daarnaast ga jij onze gemeente het juridisch wegbeheer optimaliseren. De afgelopen jaren hebben we hier weinig tijd aan besteed. Je taken bestaan uit: 1. Het adviseren van management en bestuur over verkeerskundige vraagstukken op straatniveau.
2. Het inbrengen en toetsen van verkeerskundige uitgangspunten bij procedures van omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen en infrastructuurprojecten.
3. Het coachen/begeleiden van junior medewerker(s) in de kennisontwikkeling.
4. Het zorgdragen voor het juridisch wegbeheer waaronder:
- Het zorgdragen / organiseren van verkeersbesluiten.
- Het deelnemen aan lokale bereikbaarheidsoverleggen.
- Toetser omleidingsplannen/BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) bij bouw- en infrastructuur projecten.
- Het adviseren/toetsen van tijdelijke verkeersmaatregelen bij projecten in de stad.
5. Een voorstel opstellen voor introductie en borging van (een vorm van) tactisch operationele verkeersregie in Rijswijk
6. Het afhandelen van klachten/verzoeken van bewoners en bestuur op het gebied van bereikbaarheid en verkeersveiligheid

 Competenties
- Goed kunnen organiseren.
- Houdt makkelijk het overzicht.
- Stressbestendig en conflicthantering.
- Inlevingvermogen en communicatief vaardig.
- Doelgericht/Koersvast/duidelijk.
- Kan goed zelfstandig werken. Als je overweg kan met verkeerskundig programma’s zoals MELVIN (verkeersmaatregelen) en ervaring hebt met Omnitrans Next Analitics (verkeersmodellen) is dit een pré. Het is niet noodzakelijk voor de eerder genoemde taken, maar heeft wel een meerwaarde.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 15 februari 2022 voor 36 uur per week.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring als verkeerskundig adviseur bij een gemeente in de afgelopen 12 jaar:
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur specifiek op het gebied van juridisch wegbeheer in de afgelopen 12 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox