Omgevingsdienst Groningen

Directiesecretaris

Omgevingsdienst Groningen

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Omgevingsdienst Groningen verzorgt de uitvoering van vergunningverlening- , toezicht- en handhavingstaken op het gebied van milieu, bouwen en wonen in opdracht van de Groninger gemeenten en de provincie Groningen. Waar het gaat om de veiligheid rondom risicovolle bedrijven zoals de grote chemiebedrijven, is de Omgevingsdienst eindverantwoordelijk voor de vergunningverlening en toezicht en handhaving in Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen).

Opdracht
Advies:

  • adviseren van de directie;
  • adviseren en ondersteunen van de directeur in de secretarisrol richting Dagelijks Bestuur en Algemeen Bestuur;
  • risico´s, verbeter- en/of knelpunten signaleren en verrichten van intern onderzoek;
  • initiëren, formuleren en operationaliseren van (meer-)jaarprogramma´s, projecten en plannen;
  • implementeren en operationaliseren van beleids- en beheerinstrumenten, kaders en programma’s ter optimalisering van organisatiesturing en bedrijfsvoering;
  • rapportages opstellen, draagvlak zoeken voor verandering en analyses en conclusies presenteren;
  • naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving toetsen en evalueren.

 Beleidsontwikkeling/projecten:

  • ontwikkelingen signaleren, volgen en evalueren van en verrichten van onderzoek;
  • ontwikkelingen vertalen in voorstellen en programma´s, draagvlak zoeken voor strategieën, effecten en beleidsdoelstellingen presenteren;
  • beleids- en beheersinstrumenten ontwikkelen en implementeren;
  • afstemming en evaluatie verzorgen op doeltreffendheid en doelmatigheid;
  • projecten initiëren en regie voeren.

Procesbewaking en regie:

  • de directie ondersteunen in voorbereiding en afhandeling van vergaderingen en bijeenkomsten;
  • samenhang bewaken en bevorderen met betrekking tot de toepassing van instrumenten en beleid  op concern en breder managementniveau;
  • sturen op en zorg dragen voor de totstandkoming en realisatie van plannen, projecten en programma’s;
  • zorg dragen voor voorlichting en communicatie inzake de ontwikkeling en uitvoering van plannen, projecten en programma´s.

Relatiebeheer:

  • contacten onderhouden met partijen/belanghebbenden en zorgt voor afstemming;
  • contracten met partijen/belanghebbenden beheren en bewaken;
  • draagvlak creëren voor beleid.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Praktisch;
  • Adviserend;
  • Resultaatgericht. 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Aantoonbare werkervaring als directie- of projectsecretaris/beleidsadviseur
  • Aantoonbare werkervaring binnen de overheid (provincie of gemeentelijk niveau)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als directie- of projectsecretaris in de afgelopen 6 jaar
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur in de afgelopen 8 jaar
  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring op het gebied van VTH (milieu) processen en regelgeving
  • Aantoonbaar in het bezit van een aanvullende opleidingen op het gebied van projectmanagement/beleid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox