Nationale Politie

Dienstenmanager

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De opdracht is het opzetten van een raamwerk voor dienstverlening aan ketenpartners, bestaande uit:

  • Een geactualiseerde dienstencatalogus
  • Een set van overeenkomsten met de opdrachtgever, bestaande uit o.a. een SLA, Verwerkersovereenkomst, DAP en Dienstbeschrijving
  • Een kostenmodel voor de berekening van exploitatiekosten van partnerdiensten
  • Een OLA met interne leveranciers
  • Een set van contracten met externe leveranciers
  • Rapportages over servicelevels, incidenten, beschikbaarheid en informatiebeveiliging

Het raamwerk dient te passen in het DevOps politiemodel en normen als BIO en Europese verordeningen. Nieuwe diensten moeten moeiteloos aan dit raamwerk kunnen worden toegevoegd. Tevens dient een PDCA cyclus te worden opgezet om blijvend aan deze normen en dienstafspraken te blijven voldoen en waar nodig verbetering aan te brengen in de kwaliteit van dienstverlening. Hierbij dient ook rekening gehouden te worden met de effecten van de verhuizing van de betreffende dienstverlening naar nieuwe platformen met andere leveranciers en nieuwe processen.

De partnerdiensten zijn hoofdzakelijk ketenvoorzieningen van en voor overheidspartners van de Politie. Daarom vormen overleg op strategisch, tactisch en operationeel niveau onderdeel van deze opdracht.

De dienstenmanager rapporteert aan de relatiemanager van de betreffende diensten en aan de manager Backoffice.


Verantwoordelijkheden

Je bent verantwoordelijk voor de levering van genoemde dienstovereenkomsten, kostenmodellen, leverancierscontracten, rapportages en andere documenten, die nodig zijn om de partnerdiensten te borgen conform afspraken en normenkaders. Tevens dien je in nauwe samenwerking met de relatiemanager de relatie met de diensteigenaar te onderhouden en eventuele escalaties op te pakken. Je neemt deel aan tactisch en strategisch overleg met de diensteigenaar. Ook dien je op strategisch, tactisch en operationeel niveau af te stemmen met de sector Infrabedrijf als interne leverancier van de onderliggende infrastructuur


Type inzet

Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren. 

Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Projectmatig. Het aantal gewerkte uren kan per week variëren en is afhankelijk van de projectplanning.


Doelstelling

Dienstverlening Partners bevindt zich in een stroom van ontwikkelingen, zoals het vormgeven van de snel groeiende sector zelf, de snelle uitbreiding van partnerdiensten als gevolg van nieuwe afspraken op Europees niveau, het verhuizen van alle partnerdiensten naar nieuwe rekencentra, platformen en leveranciers en het adapteren van normenkaders als BIO en Europese verordeningen om dienstverlening veiliger te maken. Midden in die stroomversnelling dien jij een raamwerk voor dienstverlening op te zetten, waarmee de sector Dienstverlening Partners vooruit kan.

Aan het eind van de opdracht dient de kandidaat de volgende producten op te leveren:

 

  • Een geactualiseerde dienstencatalogus
  • Een set van overeenkomsten met de opdrachtgever, bestaande uit o.a. een SLA, Verwerkersovereenkomst, DAP en Dienstbeschrijving
  • Een kostenmodel voor de berekening van exploitatiekosten van partnerdiensten
  • Een OLA met interne leveranciers
  • Een set van contracten met externe leveranciers
  • Rapportages over servicelevels, incidenten, beschikbaarheid en informatiebeveiliging

 


Contacten

Als dienstenmanager werkt je nauw samen met de relatiemanager binnen Dienstverlening Partners en je collega dienstenmanager. Tevens is er veel afstemming met medewerkers uit de Backoffice DP, solutions architecten en leden van de DevOps teams. Buiten de sector zijn er contacten met uiteraard de product owners van de diensteigenaar en met zowel interne als externe leveranciers.


Opleiding

Eisen

  • De kandidaat heeft een volwaardig, erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau.
  • De kandidaat is minimaal in het bezit van een ITIL Foundation certificaat.

 

Wens

  • De kandidaat heeft een volwaardig, erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting van ICT.


Professionele kennis en werkervaring

Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opstellen van dienstovereenkomsten zoals SLA’s, OLA’s, Verwerkersovereenkomsten en DAP.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten van kostenmodellen en het berekenen van dienstprijzen.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als service/dienstenmanager IV binnen een grote (+1000) overheidsorganisatie. 
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het gestructureerd opzetten, implementeren en bewaken van diensten middels DFA’s, SLA’s, OLA’s, Verwerkersovereenkomsten en DAP.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opstellen en inregelen van diensten tussen grote (+1000) overheidspartijen.

 

Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring binnen DevOps teams
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met IV dienstverlening aan ketenpartners, bij voorkeur in het migratiedomein
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het intaken van-, begeleiden van- en participeren in IV (ontwikkelings)projecten met ketenpartners bij voorkeur binnen het migratiedomein.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met identificeren en (helpen) oplossen van (ketenbrede) knelpunten in dienstverlening met ketenpartners
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, werkervaring opgedaan binnen de overheid en/of Politie als Dienstenmanager.

 


Competenties

  • Probleemanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Coachen
  • Initiatief
  • Klantgerichtheid
  • Leervermogen
  • Samenwerken
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opzetten van kostenmodellen en het berekenen van dienstprijzen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 6. De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als service/dienstenmanager IV binnen een grote (+1000) overheidsorganisatie. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 8. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opstellen en inregelen van diensten tussen grote (+1000) overheidspartijen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 2. De kandidaat heeft een volwaardig, erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 3. De kandidaat is minimaal in het bezit van een ITIL Foundation certificaat. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-02-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-01-2027 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het opstellen van dienstovereenkomsten zoals SLA’s, OLA’s, Verwerkersovereenkomsten en DAP. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 7. De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het gestructureerd opzetten, implementeren en bewaken van diensten middels DFA’s, SLA’s, OLA’s, Verwerkersovereenkomsten en DAP. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 9. Vereiste competenties/vaardigheden: Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën. Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van medewerkers en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de medewerkers zo verder te ontwikkelen. Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Leervermogen: Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie. Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

De Wensen

  • Wens 2. De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het intaken van-, begeleiden van- en participeren in IV (ontwikkelings)projecten met ketenpartners bij voorkeur binnen het migratiedomein. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar geen aantoonbare werkervaring met het intaken van-, begeleiden van- en participeren in IV (ontwikkelings)projecten met ketenpartners bij voorkeur binnen het migratiedomein 3/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het intaken van-, begeleiden van- en participeren in IV (ontwikkelings)projecten met ketenpartners, maar niet in het migratiedomein 5/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het intaken van-, begeleiden van- en participeren in IV (ontwikkelings)projecten met ketenpartners in het migratiedomein
  • Wens 3. De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met identificeren en (helpen) oplossen van (ketenbrede) knelpunten in dienstverlening met ketenpartners. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 4. De kandidaat heeft ervaring binnen DevOps teams Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 5. De kandidaat heeft een volwaardig, erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting van ICT. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen volwaardig erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting van ICT. 5/5= De kandidaat heeft wel een volwaardig erkend en afgerond diploma op minimaal HBO niveau in de richting van ICT.
  • Wens 1. De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met IV dienstverlening aan ketenpartners, bij voorkeur in het migratiedomein Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar geen aantoonbare werkervaring met IV dienstverlening aan ketenpartners, bij voorkeur in het migratiedomein 3/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met IV dienstverlening aan ketenpartners, maar niet in het migratiedomein 5/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met IV dienstverlening aan ketenpartners in het migratiedomein
  • Wens 6. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, werkervaring opgedaan binnen de overheid en/of Politie als Dienstenmanager. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie als Dienstenmanager. 3/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, werkervaring opgedaan binnen de overheid als Dienstenmanager. 5/5= De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, werkervaring opgedaan binnen de Politie als Dienstenmanager.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox