gemeente Sudwest-Fryslan

Coördinator technisch beheer

gemeente Sudwest-Fryslan

  • max €120 per uur

  • Friesland

  • 36 uur per week

  • Buitendienst
  • 17 juli 2023

  • 31 december 2023

De opdracht­omschrijving

Als coördinator technisch beheer werk je in het hart van onze gemeentelijke organisatie en sta je garant voor de continuïteit (beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid) van de technische infrastructuur. Een uitdagende opdracht als je bedenkt dat we vanuit twee datacenters zo’n 1700 gebruikers op verschillende locaties, onderling verbonden met een eigen glasvezelnetwerk, ondersteunen. Niet in de laatste plaats omdat we aan de vooravond staan van de complete vervanging van de technische infrastructuur en daarmee moeten nadenken over de strategische positionering van het team technisch beheer in de nieuwe situatie. Het is jouw uitdaging om hiervoor een plan op te stellen, de route te bepalen en tenslotte het team te ondersteunen en te begeleiden in het veranderingsproces.


Verantwoordelijkheden

Het cluster technisch beheer bestaat uit 10 ervaren technisch specialisten die verdeeld zijn over de werkvelden systeembeheer, netwerkbeheer, databasebeheer en technische applicatiebeheer. Als coördinator geef je functioneel leiding aan het team. Jij zorgt dat de randvoorwaarden zijn ingevuld en neemt de teamleden mee in de organisatorische- en  technische ontwikkelingen. Een leuke baan dus waarin je te maken hebt met collega’s uit de hele organisatie. Het is jouw uitdaging om steeds in control te blijven en alle neuzen dezelfde richting in te houden zodat technisch beheer straks weer stevig op de kaart staat. 

Uiteraard sta je er niet alleen voor!  Je werkt intensief samen met de teamleider en de coördinatoren van de Servicedesk en functioneel beheer aan de professionalisering van de  dienstverlening van I&A om zo  oplossingen te vinden voor bijvoorbeeld het werken onder architectuur, risicomanagement en informatieveiligheid. Kortom, genoeg uitdagingen om als coördinator verder te accelereren. In een professionele omgeving waarin je veel kunt leren, veel nieuwe contacten gaat onderhouden en de dynamiek van de gemeentelijke bedrijfsvoering gaat ervaren. 


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 juli tot en met 31 december 2023 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als coördinator of teamleider van een groep van technisch ICT specialisten in de afgelopen 10 jaren.
  • Minimaal 7 jaar ervaring met technisch beheer van een complexe IT infrastructuur en met IT procesbeheer;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het praktisch toepassen van ITIL;
  • Minimaal 2 verbeteringstrajecten uitgevoerd rondom technisch beheer in de afgelopen 7 jaren;
  • Minimaal 2 verbeteringstrajecten uitgevoerd rondom IT security in de afgelopen 7 jaren.
  • HBO opleiding passend bij het werkveld, zoals ICT, Business IT, Informatica;
  • ITIL (certificaat);
  • IT security (bijv. certificaat ISO 27001/27002, CISSP of CISM)
  • • kennis en ervaring met project management en Agile methoden; • ervaring met ITSM tools, bij voorkeur Topdesk; • goede dosis expertise op het gebied rapporteren en signaleren; • Kennis en visie op technisch beheer en functioneel beheer binnen gemeentelijke organisaties • Procesverbeteringsprocessen begeleiden
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 juli tot en met 31 december 2023 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • • Ervaring met het inrichten en/of verbeteren van technisch beheer processen
  • • Ervaring met projectmanagement methode Prince 2;
  • • Ervaring met het inrichten en/of verbeteren van functioneel beheerprocessen
  • • Ervaring met technische migratieprojecten naar Azure/MS365

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox