Gemeente Alphen aan den Rijn
max €100 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
14 juni 2024
14 september 2024
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Het Omgevingsloket Alphen aan den Rijn is gestart op 31 oktober 2023 en verzorgt het traject voor initiatiefnemers binnen de scope van de Omgevingswet. De initiatiefnemers variëren van inwoners met een once in a lifetime vraag over de uitbreidingsmogelijkheden van hun bovenverdieping tot en met de professionele projectontwikkelaars die een rol spelen in de gebiedsontwikkeling.
Je werkt dagelijks in het Omgevingsloket Alphen (OLA) samen met de roulerende medewerkers van de betrokken teams van Vergunningen Veiligheid & Inspectie (vergunningverleners) en Ontwikkeling Leefomgeving (planologische juristen) en de projectleider OLA die verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling van het OLA. Verder werk je nauw samen met collega’s van de teams Klantcontactcentrum, Projectmanagement Gebiedsontwikkeling en Duurzaamheid & Economie en het programmateam Omgevingswet. Waar nodig werk je samen met andere teams in de organisatie.
Opdracht
Het OLA organiseert de toegang en een soepel proces voor initiatiefnemers, belanghebbenden en de organisatie binnen de scope van de Omgevingswet. Als coördinator Omgevingsloket Alphen aan den Rijn neem je een belangrijke rol in binnen het proces van vragen, initiatieven en aanvragen Omgevingsrecht.
De werkzaamheden behelzen:
waaronder: monitoren correspondentie; kwaliteitsbewaking en servicenormen rond dienstverlening.
Het Omgevingsloket Alphen is als project gestart op 31 oktober 2023 en kent een groeimodel. We zijn toe aan de volgende fase. Daarvoor borgen we de werkzaamheden, die in de eerste fase zijn geïdentificeerd, in de lijnorganisatie. Deze functie betreft het eerste takenpakket. Dit zal zich ook nog verder ontwikkelen waarbij de functie mogelijk omgezet gaat worden naar een vaste aanstelling.
Met jouw proactieve en resultaatgerichte houding en je kennis en ervaring van dienstverleningsprocessen, informatievoorziening (klantcontact, kennisbank, zaakgericht werken) wil jij bijdragen aan een vraaggerichte en effectieve gemeente en de professionalisering van de organisatie. Ervaring bij een gemeente is een pre.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 juni van 9:00 tot 10:30 uur. kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 juni 2024, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox