Gemeente Waalwijk

Coördinator belastingen

Gemeente Waalwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor Team Vergunningen en Belastingen bij de Gemeente Waalwijk zijn wij op zoek naar een coördinator Belastingen. Dit in eerste instantie voor de periode van 6 maanden starten in april 2024 met daarbij een verlengingsmogelijkheid van 6 maanden. Je inzet bedraagt 2-3 dagen in de week.
Coördinator Belastingen speelt een cruciale rol in een team dat zich aan het ontwikkelen is. Je hebt de verantwoording de medewerkers te faciliteren bij deze ontwikkeling. De ontwikkeling betreft in hoofdlijnen:

  • Sturen, verbeteren en verantwoorden over de processen
  • Kennis en ervaring opdoen vooral gevoed door externe partijen
  • Focussen op datgene wat op dat moment belangrijk is

Jouw affiniteit met cijfers (sturing, rapportages) en inzicht in processen en het verbeteren hiervan moet dus uitstekend zijn. Daarnaast is kennis van gemeente belastingen onmisbaar.
Het coördineren van een team is iets waar je veel voldoening uit haalt en waarbij je een echte verbindende factor bent. Samen met de teammanager kun je hieraan werken, je hoofdtaak is de dagelijkse aansturing van het team en verdeling van de werkzaamheden. De teammanager blijft de HR-taken doen, in overleg kan deze taak op een later moment verschuiven.
Team Belastingen bestaat uit 2 Front Office medewerkers, 2 gegevensanalisten, 2 juridisch medewerkers, 1 taxateur en er is een vacature voor senior gegevensanalist/taxateur. Daarnaast vindt er inhuur plaats voor taxatie werkzaamheden en afhandeling WOZ bezwaren.
Huidige situatie
Begin dit jaar zijn een aantal stappen gezet voor het creëren van rust en overzicht voor het team. Dit plan bestaat uit vier onderdelen, te weten

  • Borgen van de continuïteit van het team
  • Efficiëntere processen door automatisering
  • Borging reguliere werkzaamheden
  • De kennis en ervaring vergroten binnen het team.

Daarnaast zijn in jaargesprekken afspraken met medewerkers gemaakt wat hun bijdrage in 2024 voor het team is.
Dit alles is opgenomen in een jaarplan van het team en de medewerkers. De coördinator is verantwoordelijk dat het jaarplan wordt uitgevoerd en dat hij/zij de medewerkers hierin ondersteunt.
Daarom zoeken we een mensgerichte coördinator die actief stuurt, actief verbetert en actief verantwoord naar zowel de interne organisatie als de externe partijen, waaronder de waarderingskamer.

Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een kandidaat met de volgende eigenschappen:

  • Je bent mensgericht en je bent in staat de medewerkers te coachen, o.a. door ze te spiegelen;
  • Je hebt inhoudelijke kennis en ervaring rondom coördineren van teams in gemeentebelastingen en anders met juridische/financiële teams binnen een gemeente.
  • Je hebt oog voor verbetermogelijkheden en voert deze door;
  • Je bent in staat de grote lijnen te bewaken en je zorgt hierdoor voor rust op de afdeling;
  • Je hebt een positieve persoonlijkheid en zeer communicatief vaardig.
  • Je bent daadkrachtig en weet knelpunten op te lossen;
  • Je kunt goed omgaan met druk;
  • Je vindt samenwerking vanzelfsprekend

N.B. er is geen voorkeurskandidaat.

Interviewplanning

Met de kandidaten worden in overleg interviews ingepland

Toelichting op rooster

16-24 uur per week inzetbaar

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Aantoonbare werkervaring in een coördinerende functie bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar op het gebied van belastingen en basisregistraties bij een gemeentelijke instelling
  • Werkervaring Coördinerende ervaring binnen een belasting of financieel-juridisch team bij een middelgrote gemeente. Aantoonbaar via CV
  • Kennis Inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van Belastingen. Aantoonbaar via CV
  • Aanwezigheid Rooster in overleg, aanwezigheid in Waalwijk is must.
  • Beschikbaarheid Je bent vanaf medio april beschikbaar.

De Wensen

  • Beschikbaar per uiterlijk 15-01-2022
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende functie bij een gemeentelijke instelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van belastingen en basisregistraties bij een gemeentelijke instelling
  • Ervaring als coördinator Belastingen bij een gemeente Ervaring als coördinator bij gemeente: 10% Ervaring als coördinator financieel-juridisch team bij gemeente: 20% Ervaring als coördinator Belastingen bij gemeente: 30%
  • Inzetbaarheid kandidaat De kandidaat is per 15 april 16-24 uur per week inzetbaar
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox