Gemeente Montferland
max €95 per uur
Gelderland
36 uur per week
01 augustus 2023
31 juli 2023
Opdracht omschrijving
Openbare Werken is één van onze 8 afdelingen. Het cluster buitendienst bestaat uit meer dan 65 collega’s. Onder het mom ‘buitendienst eerst tenzij’ voeren we al het onderhoud zoveel mogelijk in eigen beheer uit.
De afdeling openbare werken is volop in beweging. We werken aan een duurzame, toekomstbestendige openbare ruimte. Om dit te realiseren is binnen de afdeling een ontwikkeltraject ingezet. Een belangrijke speerpunt binnen de afdeling is het (laten) opstellen, beheren en actualiseren van contracten met externe partijen, zowel op het gebied van werken, diensten als leveranties en het sturen op een juiste uitvoering ervan.
Om deze reden zoeken wij een contractbeheerder openbare ruimte.
Wij zoeken iemand met een proactieve, nuchtere en resultaatgerichte werkhouding. Je treedt op als woordvoerder voor de gemeente Montferland en verliest daarbij het organisatiebelang nooit uit het oog. Je weet zowel interne als externe partijen aan elkaar te verbinden, maar toont ook daadkracht bij conflicterende belangen. Verder beschik je over de volgende kennis en vaardigheden:
Verantwoordelijkheden
Je geeft input bij de totstandkoming van het bestek. Dit kan ook betekenen dat je aansluit bij regionale netwerken als het gaat om regionale aanbestedingen. Je denkt mee met en zorgt voor relevante input richting de (ingehuurde) bestekschrijvers bij het opstellen van bestekken en coördineert dit proces. In samenwerking met de inkoper zorg je voor een goede/evenwichtige inkoopstrategie (BPKV-eisen/wensen). Je sluit aan bij aanbestedingen en beoordeelt inschrijfstaten, BPKV-plannen en beantwoordt vragen bij de inlichtingen.
Je beheert en actualiseert lopende bestekken en zorgt dat deze op de juiste wijze worden toegepast in de uitvoering. Je zorgt dat bouwvergaderingen en tussentijdse meerwerk afspraken (bv. bestekwijzigingen) zorgvuldig worden vastgelegd. Je beoordeelt termijnstaten en meer of minder werk offertes.
Tevens stuur je op de uitvoering van werken door een regierol te vervullen in bouwvergaderingen en maakt de daarbij behorende verslaglegging op (directievoering). Inhoudelijk word je ondersteund door vakspecialisten, zoals de toezichthouder en desgewenst de regievoerders. Hierbij richt jij je vooral op het nakomen van contractafspraken, financiën, werk- en procedureafspraken, samenwerking tussen opdrachtgever en aannemer, etc. en laat je de beoordeling van het inhoudelijke werk over aan de uitvoerders/toezichthouders.
Je bent een vraagbaak voor werkvoorbereiders, beheerders, projectleiders rondom contracten (bestekken) en voorwaarden (UAV en RAW). Bestekken en de uitvoering ervan worden regelmatig geëvalueerd. Dit wordt door jou geïnitieerd. Vervolgens voer jij de regie op dit proces.
Daarnaast vragen wij van iedereen die bij onze gemeente komt werken een VOG.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox