Provincie Utrecht
max €100 per uur
Utrecht
32 uur per week
20 juni 2022
20 mei 2023
Voor de afdeling Bestuur- en Directieondersteuning, team Ondersteuning Bestuur en Directie is de provincie Utrecht op zoek naar een:
Contentspecialist/senior redacteur
Ben jij de online specialist die wij zoeken?
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Het domein Bestuurs- en Directieondersteuning en Opgaven (BDO) adviseert en ondersteunt het bestuur en de directie van de provincie Utrecht. Als domein kennen we een aantal kernopgaven: ondersteuning van de commissaris van de Koning bij de uitvoering van zijn rijkstaken; advisering over bestuurlijke aangelegenheden; coördinatie op de activiteiten in Europa; ondersteuning van het bestuur en management; (corporate) communicatie; en de uitvoering van interbestuurlijk toezicht. Wij denken strategisch, zijn betrouwbaar en kritisch in onze advisering en ondersteuning. Voor het aansturen van complexe opgaven leveren wij ervaren mensen.
Wat ga je doen?
Je komt te werken binnen het team Communicatie en Media, in het subteam Media. Daar ga je ondersteuning bieden aan het team van online professionals door zelfstandig redactionele werkzaamheden op je te nemen. Een trekkersrol is voor je weggelegd bij de stroomlijning en actualisering van content en middelen. Je bent vraagbaak voor je collega-webprofessionals, met wie je zorg draagt voor de interne en externe communicatiemiddelen van provincie Utrecht. Je creëert content, bewaakt de kwaliteit of adviseert anderen die content maken voor de verschillende kanalen. Je weet hoe je online informatie toegankelijk maakt. Je verzorgt de (eind)redactie van online communicatiemiddelen. Je draagt zorg voor goede vindbaarheid van online informatie en structureert informatie op onze digitale middelen. Je weet hoe je de verschillende doelgroepen moet bereiken. Je adviseert over de productie van social media campagnes, video’s, animaties en infographics. Je adviseert beleidsmedewerkers en communicatieprofessionals over de effectieve inzet van online communicatie en vindt het leuk hierin een voortrekkersrol in te nemen. Voor de medewerkers van de organisatie ben je het aanspreekpunt over de inzet van online communicatiemiddelen. Bij afwezigheid van de coördinator neem je diens taken waar met onder andere deelname aan het MT.
Wat verwachten wij
Je bent in staat om zelfstandig en professioneel aantrekkelijke en heldere online teksten te schrijven en te redigeren in een contentmanagementsysteem. Je bent een social media expert. Het publicatie-gereed maken van foto’s en video’s kent voor jou geen geheimen. Je legt gemakkelijk contacten, werkt graag in teamverband en kunt omgaan met beleidsmatige onderwerpen en de politiek-bestuurlijke context waarin Provincie Utrecht acteert. Je bent gewend om doelgroepgericht te schrijven. Je bent en houdt je proactief op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van online media.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox