Gemeente Olst-Wijhe
geen max tarief
Overijssel
36 uur per week
01 september 2023
29 februari 2024
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente tussen Zwolle en Deventer. Wij zijn een kleine gemeente en maken daarmee het verschil voor onze inwoners, ondernemers en organisaties. Bij de gemeente Olst-Wijhe werk je voor en met de samenleving. Het team Werk, Inkomen en Zorg binnen de gemeente Olst-Wijhe houdt zich hoofdzakelijk bezig met werkzaamheden die voortvloeien uit de Participatiewet, het gemeentelijk Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet. Het totale team bestaat uit 36 medewerkers. Het subteam Werk en Inkomen bestaat momenteel uit 16 medewerkers.
Binnen het subteam Werk en Inkomen is per direct ruimte voor een tijdelijke:
Wie zoeken wij?
Een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde functiegerichte Hbo-opleiding en minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring op het terrein van de Participatiewet. We zoeken een allround Consulent Werk voor het hele spectrum van de Participatiewet, dus je moet onder andere kennis en ervaring hebben in het begeleiden van klanten naar (betaald) werk en het opzetten en monitoren van trajecten van klanten met verschillende indicaties (bijvoorbeeld doelgroep indicatie en indicatie beschut werken). Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking.
Waarom als Consulent Werk werken in onze organisatie?
Je bent maatschappelijk betrokken en je voelt je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht, je neemt hierin je verantwoordelijkheid door accuraat te werken en de gemaakte afspraken na te komen. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk. Je durft dus beslissingen te nemen als de oplossing voor de hulpvraag om maatwerk vraagt.
Wat ga je doen?
Als consulent Werk stimuleer, begeleid en bemiddel je klanten naar de arbeidsmarkt, sociale activering en/of scholing. De afspraken leg je vast in een trajectplan en in het klantvolgsysteem. Verder bewaak je de voortgang van de activiteiten. Hierbij handel je binnen de richtlijnen en procedures en ben je goed op de hoogte van relevante wet- en regelgeving.
De focus in jouw werk ligt op het activeren en motiveren van klanten, zodat iemand uiteindelijk weer in zijn of haar eigen bestaan kan voorzien, zelfredzaam is en participeert in de maatschappij. Hierbij werk je nauw samen met diverse interne en externe samenwerkingspartners. Dit vraagt dus de nodige flexibiliteit van je.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox