gemeente Leidschendam-Voorburg

Consulent Inkomen

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg is een ambitieuze organisatie met ca 650 medewerkers. Onze ambitie is om de Beste Gemeentelijke Dienstverlener van Nederland te zijn. Dit vraagt veel van onze medewerkers. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier (MVO). Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.

Afdeling WIJZ
Binnen de afdeling WIJZ werken wij met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg.

Wij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein in Leidschendam-Voorburg. Dit doen wij ook op het gebied van werk en inkomen voor de gemeenten Wassenaar en Voorschoten, waarbij wij voor Wassenaar ook de leerplichtwet uitvoeren.

Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen WIJZ en hierbij is de klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel.

In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeën. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou.

Opdracht
Als Consulent Inkomen draag je zorg voor het innemen en afwikkelen van aanvragen in het kader van de P-wet, IOAW en IOAZ en bijzondere bijstand. Hierbij gaat het om het hele proces, van de aanvraag levensonderhoud en bijzondere bijstand als caseloadbeheer. Je doet onderzoek, maakt rapportages en neemt beslissingen in het kader van eerdergenoemde wet- en regelgeving. Je gaat werken in een multidisciplinair team te samen met de consulenten jeugd, consulenten zorg en werk. Van belang is dat er integraal wordt gewerkt waarbij de samenwerking met de diverse disciplines essentieel is.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Klantgerichtheid;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Analyseert complexe beroepstaken en voert deze uit;
  • Maakt onderscheid tussen zelfredzaamheid en niet zelfredzaamheid;
  • Herkent signalen van multi-problematiek, LVB en laaggeletterdheid en weet hier adequaat op door te vragen;
  • Communicatief vaardig in woord en geschrift, is zich bewust van aannames en checkt deze, staat open voor feedback;
  • Heeft inzicht in zowel theoretische als maatschappelijke context van het beleid;
  • Is besluitvaardig;
  • Is in staat om een netwerk rond de inwoner te activeren en heeft daarbij oog voor de draagkracht van het netwerk (denk hierbij aan mantelzorgers).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen in de afgelopen 5 jaar;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de P-wet in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in werken met Suite voor Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met het houden van intake gesprekken (maak aantoonbaar in het cv) in de afgelopen 2 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox