gemeente Leidschendam-Voorburg
max €65 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
17 februari 2023
17 augustus 2023
Organisatie
Gemeente Leidschendam-Voorburg is een ambitieuze organisatie met ca 650 medewerkers. Onze ambitie is om de Beste Gemeentelijke Dienstverlener van Nederland te zijn. Dit vraagt veel van onze medewerkers. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier (MVO). Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.
Afdeling WIJZ
Binnen de afdeling WIJZ werken wij met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg.
Wij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein in Leidschendam-Voorburg. Dit doen wij ook op het gebied van werk en inkomen voor de gemeenten Wassenaar en Voorschoten, waarbij wij voor Wassenaar ook de leerplichtwet uitvoeren.
Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen WIJZ en hierbij is de klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel.
In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeën. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou.
Opdracht
Als Consulent Inkomen draag je zorg voor het innemen en afwikkelen van aanvragen in het kader van de P-wet, IOAW en IOAZ en bijzondere bijstand. Hierbij gaat het om het hele proces, van de aanvraag levensonderhoud en bijzondere bijstand als caseloadbeheer. Je doet onderzoek, maakt rapportages en neemt beslissingen in het kader van eerdergenoemde wet- en regelgeving. Je werkt multidisciplinair samen met de consulenten werk, jeugd en zorg. Van belang is dat er integraal wordt gewerkt waarbij de samenwerking met de diverse disciplines essentieel is.
Hoe ziet je dag eruit?
Vandaag begin je de werkdag op kantoor (maar thuis kan ook als je geen afspraken hebt staat). Je leest je mail en beantwoordt alvast een aantal berichten. Ook je voicemail berichten luister je af en je belt de klant terug. Je bereidt je intake voor een aanvraag om algemene bijstand voor die op een vaste dag voor je gepland wordt. Zijn alle benodigde bewijsstukken tijdens het gesprek ingeleverd? Dan beoordeel je aan de hand van wet- en regelgeving het recht op een uitkering en handel jij de aanvraag af. Je maakt een rapport en beschikking. Ontbreken er toch nog gegevens? Dan vraag je de ontbrekende gegevens op. Daarna kijk je of er nog aanvragen om bijzondere bijstand binnen zijn gekomen en behandel je deze. Na een lekkere lunch in het bedrijfsrestaurant heb je een overleg met collega´s van andere afdelingen waarin je een uitdagende situatie bespreekt. Na dit overleg heb jij nog een afspraak met een klant met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, die je minstens 1 keer per jaar spreekt. Tijdens dit ongedwongen gesprek bekijk je of de klant gebruik maakt van alle minimaregelingen, of er sprake is van schuldenproblematiek en/of andere problemen waarmee je de klant kunt helpen. Indien nodig verwijs je de klant door. Tevens bespreek je of er behoefte is aan vrijwilligerswerk of dagbesteding en kan de klant vragen stellen. Je legt het verslag vast in een rapportage. Je hebt vandaag veel afgerond dus tijd om naar huis te gaan, morgen weer een dag!
Competenties
- Verantwoordelijkheid;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Klantgerichtheid;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Analyseert complexe beroepstaken en voert deze uit;
- Maakt onderscheid tussen zelfredzaamheid en niet zelfredzaamheid;
- Herkent signalen van multi-problematiek, LVB en laaggeletterdheid en weet hier adequaat op door te vragen;
- Heeft inzicht in zowel theoretische als maatschappelijke context van het beleid;
- Is besluitvaardig;
- Is in staat om een netwerk rond de inwoner te activeren en heeft daarbij oog voor de draagkracht van het netwerk (denk hierbij aan mantelzorgers).
- Communicatief sterk en past de Nederlandse taal zowel schriftelijk als mondeling foutloos toe
- Schakelt snel en werkt secuur;
- Sociaal en gaat voor resultaat
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox