gemeente Noardeast-Fryslan

consulent inkomen

gemeente Noardeast-Fryslan

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Noardeast-Fryslân, een gemeente met karakter

Gastvrijheid, zorg voor elkaar, openheid en trots. Daar staan wij voor. Het liefst doen wij de dingen samen en persoonlijk. We zijn niet van de woorden maar van het doen. Echte vakmensen en doorzetters. Trots op onze Fryske taal en cultuur. Wij leggen als overheidsorganisatie de lat hoog als het gaat om betrouwbaarheid, integriteit en professionaliteit.

Afdeling en team

Als Consulent Inkomen werk je binnen de afdeling Bedriuwsfiering Gebietsteams in het team Inkomen. De afdeling Bedriuwsfiering Gebietsteams bestaat uit een aantal teams onder leiding van het clusterhoofd en twee coördinatoren.

De teams hebben tot doel de zelfredzaamheid en het zelfstandig functioneren van de inwoners van Noardeast-Fryslân en Dantumadiel die dat nodig hebben te bevorderen. Ook de participatie in algemene zin in de samenleving wordt gestimuleerd en de teams faciliteren op het terrein van de WMO, preventie, werk en inkomen. Het gaat dan om individuele maatwerkvoorzieningen zoals financiële ondersteuning, schulddienstverlening, begeleiding, huis­hou­delijke ondersteuning, woningaanpassingen, vervoer en hulpmiddelen.

 


Verantwoordelijkheden

Jouw werkzaamheden

  • Je handelt meldingen, aanvragen en beëindiging van individuele inkomensvoorzieningen af.
  • Je voert intakegesprekken met (nieuwe) klanten m.b.t. aanvragen levensonderhoud of bijzondere bijstand.
  • Je stelt beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen.
  • Je stemt af en draagt zo nodig casuïstiek aan het gebiedsteam over en/of verwijst door naar werk.
  • Je bewaakt de voortgang en onderhoudt contacten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Relevante MBO opleiding Minimaal 1 jaar werkervaring als consulent inkomen Ervaring binnen het Sociaal Domein Kennis van de Participatiewet en IOAW
  • Moet zelfstandig een caseload kunnen draaien en aanvragen levensonderhoud kunnen afhandelen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • meerdere jaren ervaring in het Sociaal Domein
  • meerdere jaren ervaring met participatiewet en IOAW

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox