gemeente Leeuwarden

Consulent bijzondere bijstand

gemeente Leeuwarden

De opdracht­omschrijving

Inkomensconsulent Bijzondere bijstand (energie kosten)

Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving, en krijg je energie van het op weg helpen van klanten? Kun je daarnaast goed situaties inschatten en heb je een stressbestendige houding? Lees dan snel verder over de functie Inkomensconsulent!

Wat ga je doen
Je handelt aanvragen bijzondere bijstand af voor energiekosten en maakt hierbij draagkrachtberekeningen. Dit toets je op grond van relevante wet- en regelgeving en het gemeentelijk beleid. Daarnaast heb je oog voor de klant en tegelijkertijd ben je fraudealert. Je ondersteunt de klanten zo goed mogelijk en voelt aan wanneer de klant hulp nodig heeft. Je verwijst hen waar nodig naar de juiste instanties.

De resultaten van je onderzoeken leg je gemotiveerd vast in rapportages en beschikkingen. De uitkomst verwerk je in het cliënt- en uitkeringsdossier in Suite.

Wie ben jij
Om deze functie goed en met plezier uit te kunnen oefenen heb je minimaal een relevante afgeronde HBO-opleiding, aangevuld met enkele jaren werkervaring. Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving van de Participatiewet.

Je bent nieuwsgierig ingesteld en durft beslissingen te nemen. Daarnaast ben je communicatief vaardig, zowel via de telefoon en e-mail als ook face to face. Je hebt feeling met de computer en diverse systemen, je kunt hierin snel schakelen en de klant op de juiste manier te woord staan. Je beheerst diverse gesprekstechnieken en weet je aan te passen aan de klant. Ook kun je goed omgaan met weerstand.

Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal en kan gemakkelijk situaties op papier zetten in simpele en gebruikelijke taal (B1 niveau). Je bent geduldig richting de klant en neemt de tijd om hen goed te woord te staan. Je staat stevig in je schoenen en je bent duidelijk richting de klant.

Bovendien kun je jouw werk goed plannen en organiseren en bewaar je overzicht tijdens drukke perioden, met andere woorden: je bent stressbestendig! Je kunt zelfstandig werken, je eigen werkvoorraad beheren en je bent administratief goed onderlegd. Ook zoek je de samenwerking op met je naaste collega’s of andere afdelingen binnen de gemeente Leeuwarden.

Waar ga je werken
In een dynamische omgeving maakt Publieke Dienstverlening continu afwegingen tussen individuele en collectieve belangen. We streven ernaar dat contacten met inwoners, ondernemers, instellingen, bezoekers en partners soepel verlopen. We doen wat nodig is, zodat iedereen kan deelnemen aan de samenleving.
De bejegening door onze medewerkers is uitstekend en de afhandeltermijnen zijn kort. Een goede bejegening betekent deskundig, duidelijk, vriendelijk, snel en meedenkend zijn.

Het team
Je wordt onderdeel van team Inkomen van Publieke Dienstverlening. Het team voert de Participatiewet en IOAW uit. Het team bestaat uit ongeveer 60 enthousiaste collega’s, met verschillende verantwoordelijkheden en specialisaties.

Wij zijn een hardwerkend team, successen vieren we samen en wanneer iemand hulp nodig heeft, staan we voor elkaar klaar. Samen zorgen wij ervoor dat er veel werk verzet wordt, want het is druk bij ons op de afdeling. Ondanks die drukte stellen wij een goede dienstverlening richting onze klanten als prioriteit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • afgeronde HBO-opleiding
  • enkele jaren werkervaring.
  • Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving van de Participatiewet.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox