Gemeente Dalfsen

Consulent bijzondere bijstand

Gemeente Dalfsen

De opdracht­omschrijving

Consulent bijzondere bijstand
 
Als Consulent Bijzondere Bijstand verricht je alle voorkomende werkzaamheden op het gebied van rechtmatigheid. Je belangrijkste verantwoordelijkheid is het beoordelen van aanvragen Bijzondere Bijstand en/of andere Minimaregelingen, en het recht hierop.

Je houd je je verder met het volgende bezig:

  • Je stelt rapportages en beschikkingen op.
  • Je geeft voorlichting en informatie over de regelingen.
  • Je toetst en verifieert de door klant aangeleverde gegevens.
  • Je beheert zelfstandig je eigen werkvoorraad.
  • Je voert, desgevraagd collegiale toetsing uit voor aanvragen die door andere consulenten zijn behandeld.


Wij vragen
Wij zijn op zoek naar een echte aanpakker die de collega bijzondere bijstand kan ondersteunen bij de aanvragen en ook breder kan kijken dan alleen de aanvraag zelf.

Om deze functie goed en met plezier uit te kunnen oefenen heb je het volgende in huis:

  • Een afgeronde opleiding op hbo niveau, bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Minimaal 1 jaar recente werkervaring m.b.t. de Bijzondere Bijstand in de afgelopen 2 jaar.
  • Aantoonbaar ervaring met de doelgroep (nieuwkomers en statushouders).
  • Je bent goed in staat om te werken GWS is een grote pré.
  • Samenwerken, in staat zijn om breder dan het eigen vakgebied te kijken.
  • Communicatieve vaardigheden en initiatiefrijk(werk zien liggen en oppakken).

Verbinding kunnen leggen tussen de verschillende disciplines binnen werk- en inkomen. Voldoen aan de genoemde competenties, aangetoond met praktijkvoorbeelden.

De Eisen

  • Werkgever vraagt voor kandidaat een op de functie afgestemde VOG aan en kan deze indien gewenst overleggen. Dit is een ontbindende voorwaarde.
  • Kandidaat heeft minimaal een hbo opleiding afgerond. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft zich minimaal 1 jaar in de afgelopen 2 jaar bezig gehouden met het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand bij een gemeente. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de doelgroep (statushouders/nieuwkomers). Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over kennis van of ervaring met de Participatiewet. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van of ervaring met het opmaken van beschikkingen. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal een hbo opleiding in de richting van social work of sociaal juridische dienstverlening afgerond. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van of ervaring met het toetsen of rechtmatigheid. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis met het werken met GWS/GWS4all. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Samenwerken, in staat zijn om breder dan het eigen vakgebied te kijken. • Communicatieve vaardigheden en initiatiefrijk (werk zien liggen en oppakken). • Verbinding kunnen leggen tussen de verschillende disciplines binnen werk- en inkomen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox