Gemeente Dalfsen

Consulent bijzondere bijstand

Gemeente Dalfsen

De opdracht­omschrijving

Consulent bijzondere bijstand

Als Consulent Bijzondere Bijstand verricht je alle voorkomende werkzaamheden op het gebied van rechtmatigheid. Je belangrijkste verantwoordelijkheid is het beoordelen van aanvragen Bijzondere Bijstand en/of andere Minimaregelingen, en het recht hierop.

Je houd je je verder met het volgende bezig:

  • Je stelt rapportages en beschikkingen op.
  • Je geeft voorlichting en informatie over de regelingen.
  • Je toetst en verifieert de door klant aangeleverde gegevens.
  • Je beheert zelfstandig je eigen werkvoorraad.
  • Je voert, desgevraagd collegiale toetsing uit voor aanvragen die door andere consulenten zijn behandeld.


Wij vragen
Wij zijn op zoek naar een echte aanpakker die de collega bijzondere bijstand kan ondersteunen bij de aanvragen en ook breder kan kijken dan alleen de aanvraag zelf.

Om deze functie goed en met plezier uit te kunnen oefenen heb je het volgende in huis:

  • Een afgeronde opleiding op minimaal MBO+-niveau, bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Minimaal 1 jaar recente werkervaring m.b.t. de Bijzondere Bijstand in de afgelopen 5 jaar.
  • Grondige kennis van relevante wet- en regelgeving (Participatiewet/Bijzonder Bijstand) en bij voorkeur ook met de Jeugdwet en WMO.
  • Je kunt draagkrachtberekeningen uitvoeren.
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep statushouders.
  • Je bent goed in staat om te werken GWS is een grote pré.
  • Samenwerken, in staat zijn om breder dan het eigen vakgebied te kijken.
  • Communicatieve vaardigheden en initiatiefrijk(werk zien liggen en oppakken).

Verbinding kunnen leggen tussen de verschillende disciplines binnen werk- en inkomen. Voldoen aan de genoemde competenties, aangetoond met praktijkvoorbeelden.

De Eisen

  • Kandidaat levert binnen 4 weken na aanvang van de opdracht een op de functie afgestemde VOG aan. Dit is een ontbindende voorwaarde.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat heeft zich minimaal 1 jaar in de afgelopen 7 jaar bezig gehouden met de bijzondere bijstand binnen een gemeente.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de WWB en/of Participatiewet. Dit kan blijken uit gevolgde scholing of werkervaring.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. • Samenwerken, in staat zijn om breder dan het eigen vakgebied te kijken. • Communicatieve vaardigheden en initiatiefrijk (werk zien liggen en oppakken). • Verbinding kunnen leggen tussen de verschillende disciplines binnen werk- en inkomen
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis met het werken met GWS/GWS4all;
  • De kandidaat heeft bij grote voorkeur ervaring met de doelgroep statushouders, wat blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft zich minimaal 1 jaar in de afgelopen 7 jaar bezig gehouden met de bijzondere bijstand binnen een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox