gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Communicatiemedewerker

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Jeuken je vingers om aantrekkelijke en duidelijke teksten te schrijven voor nieuwsbrieven, websites en de gemeentepagina in onze lokale krant? Vind je het maken van social media posts met beeld- of filmmateriaal een leuke uitdaging? Dan ben jij geknipt voor deze functie!  


Verantwoordelijkheden

Als communicatiemedewerker bij de gemeente is geen dag hetzelfde. De ene dag maak je een pagina voor het regionale dagblad en de andere dag organiseer je een leuke bijeenkomst. Je werk is veelzijdig daarom vinden we het belangrijk dat je allround inzetbaar bent.  

Samen met het team Communicatie werk je aan de ambities van de gemeente en vertaal je deze in effectieve en creatieve communicatiemiddelen. Jouw werkzaamheden zijn geen dag hetzelfde en jouw takenpakket bestaat in ieder geval uit:  

  • vormgeven van communicatiemiddelen;  
  • redactie van de wekelijkse gemeentepagina; 
  • maken van content voor onze social mediakanalen en de monitoring hiervan met OBI4Wan;  
  • schrijven van persberichten, voorwoorden en toespraken,  
  • het ondersteunen in de afhandeling van persvragen.  

Ook houd je je bezig met het creëren van omgevingsbeelden, vormgeving van het personeelsblad en onderhoud je contacten met de pers en externe bureaus.  

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat is zo snel mogelijk inzetbaar tot en met 1 september 2023 voor 16 - 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 16- 20 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring (<5 jaar) als communicatiemedewerker.
  • Kandidaat heeft meer dan drie jaar relevante en recente ervaring (<10 jaar) in het werken bij een Gemeenschappelijke Regeling én heeft meer dan drie jaar relevante en recente werkervaring (<10 jaar) in het bedrijfsleven.
  • Kandidaat heeft ervaring met Adobe/InDesign/Photoshop.
  • De kandidaat is In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

De Wensen

  • Kandidaat is creatief in woord en beeld. Dit is aantoonbaar middels cv/motivatiebrief.
  • Kandidaat heeft actieve beheersing van het Fries in woord en geschrift

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox