gemeente Wijdemeren

Commissiegriffier

gemeente Wijdemeren

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon van de Oostelijke Vechtplassen. De gemeente Wijdemeren is op 1 januari 2002 ontstaan door samenvoeging van de gemeenten Loosdrecht,  ’s-Graveland en Nederhorst den Berg.

Opdracht
De griffie zoekt tijdelijk versterking. De commissiegriffier ondersteunt de raad bij zijn werkzaamheden. De werkzaamheden lopen uiteen van het secretariaat van een commissie en het doen van verslaglegging tot het (op)maken van agenda’s in het raadsinformatiesysteem. De commissiegriffier adviseert en bewaakt mede de kwaliteit van het politieke besluitvormingsproces. Daarnaast is er sprake van de ondersteuning van commissie en werkgroepen, zoals de auditcommissie. De werkzaamheden vinden deels in de avond plaats. De commissiegriffier verzorgt de (digitale) ondersteuning van raadsvergaderingen. Er is sprake van nauwe samenwerking met de griffiemedewerker en de griffier. De verdeling van specifieke taken vindt plaats in overleg.

Competenties

  • Klantgericht;
  • Politiek neutraal met gevoel voor en inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Communicatief sterk;
  • Een praktisch ingestelde denker die nieuwsgierig, proactief, onafhankelijk en pragmatisch te werk gaat;
  • Teamplayer, met relativeringsvermogen en gevoel voor humor;
  • Stressbestendig.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor 20 uur per week waarvan een deel van de werkzaamheden in de avond plaatsvind. De avonden wisselen en worden verdeeld in overleg;
  • Aantoonbare kennis van MS-Teams (of andere digitale vergadertools).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Aantoonbare ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren en bewaken van het politieke besluitvormingsproces (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Aantoonbaar ervaring met een raadsinformatiesysteem als Notubiz (benoem dit duidelijk in het cv.).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox