Gemeente Haarlemmermeer
geen max tarief
Noord-Holland
24 uur per week
01 juli 2023
31 december 2023
Wat ga je doen?
Als coach ga je nieuwe inkomensconsulenten inwerken en begeleiden.
Je voert daarbij de volgende werkzaamheden uit:
- je begeleidt 4-8 nieuwe medewerkers (junioren)
- je begeleidt en coacht hen bij aanvragen Levensonderhoud, aanvragen Bijzondere bijstand en minimaregelingen, mutatieprocessen en beëindigingsprocessen.
- je legt per onderwerp de processtappen uit, coacht een medewerker in de spreekkamer in het gesprek met de inwoner. Daarnaast begeleid en coach je de medewerker in het correct opmaken van een rapportage en beschikking.
- je legt de geldende wet- en regelgeving uit, specifiek die op de gemeente Haarlemmermeer van toepassing zijn.
- je maakt coachingsplannen op met de individuele medewerkers om hun voortgang te borgen
- je bent eerste aanspreekpunt voor de nieuwe medewerkers
- je zorgt voor kwaliteitsverbetering door het ondersteunen, begeleiden en stimuleren van de junioren
- je werkt medewerkers in op de systemen die we gebruiken zoals Civision Samenlevingszaken, Verseon, Q-matic en Teams.
De opdracht start op 1 juli. Een kandidaat is vanaf deze datum dan ook beschikbaar.
Deze opdracht is voor 24 uur in te vullen. De werkdagen zijn vooral op maandag, dinsdag en woensdag.
Je werkt vooral op kantoor en bent in de gelegenheid om 2 dagen per week in Hoofddorp te zijn.
Wij zijn op zoek naar een ervaren coach voor 24 uur per week met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur heb je sociaal juridische dienstverlening gedaan (en afgerond)
• minimaal 15 jaar actuele werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van Inkomensconsulent
• je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare actuele ervaring als coach op het gebied van Inkomen-Participatiewet
• je hebt kennis van beëindigingsonderzoeken en het nemen van terugvorderingsbesluiten bij lopende uitkering
• je hebt kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
• je hebt kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
• je bent alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
• je hebt actuele werkervaring (min. 3 jaar) met Civision Samenlevingszaken en Verseon
• je hebt ervaring in een vergelijkbare functie bij grote gemeente >100.000 inwoners.
De interviews vinden via Teams plaats en worden in overleg ingepland.
je werkt 2 dagen per week op kantoor in Hoofddorp. je werkdagen zijn maandag, dinsdag en woensdag.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox