Gemeente Oldebroek

Casemanager WABO

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

Gemeente Oldebroek zoekt een Casemanager WABO
(24-36 uren per week)

Hier ga je werken
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Het team
Je valt onder het cluster Vergunningen dat onderdeel is van het team Ruimte.

De functie
Als casemanager WABO ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van eenvoudige en complexe omgevingsvergunningen, zowel de reguliere als de uitgebreide procedure. Je toetst de aanvragen aan het bestemmingsplan en beoordeelt of een afwijking van het bestemmingsplan gegeven kan worden. Daarbij vraag je de relevante planologische, milieukundige, bouwkundige en juridische adviezen van collega’s en externe adviseurs zoals de Omgevingsdienst en de veiligheidsregio. Als het nodig is schrijf je hierover college- en raadsvoorstellen. Ook behandel je aanvragen in vooroverleg en legalisatie-onderzoeken voor het team Toezicht en Handhaving. Je adviseert klanten en ondersteunt de frontoffice in juridische en planologische zaken. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de bezwaarcommissie en de rechtbank in bezwaren en beroep bij omgevingsvergunningen.

Wat neem je mee

  • je hebt een relevante afgeronde opleiding op minimaal MBO-niveau;
  • je hebt 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente;
  • je hebt  ruime, aantoonbare kennis op het gebied van plantoetsing bij vergunningaanvragen;
  • je hebt ruime kennis van het omgevingsrecht;
  • je bent al  betrokken geweest bij de implementatie van de Omgevingswet en weet wat dit voor jouw werkzaamheden gaat betekenen;

Verder verwachten we het volgende van je:

  • Je bent pro-actief en denkt met een aanvrager mee in kansen en oplossingen;
  • Je houdt het overzicht over complexe aanvragen en durft daarin beslissingen te nemen;
  • Je hebt gevoel voor werken in een politieke omgeving en bent bekend met bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
  • Je hebt zicht op en gevoel voor de toezicht- en handhavingspraktijk;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet mensen te overtuigen;
  • Het plannen en organiseren van het eigen werk en afstemmen op dat van anderen gaat jou goed af

Over gemeente Oldebroek
De gemeente Oldebroek ligt op de Noord Veluwe en heeft ruim 23.000 inwoners. De gemeente bestaat uit zes dorpskernen, elk met hun eigen identiteit en kenmerken. Wij zijn trots op onze betrokken gemeenschap, actief verenigingsleven en maatschappelijke organisaties. Wil je meer weten over onze gemeente, kijk dan op www.oldebroek.nl of vind ons op onze socials!


De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat beschikt over een relevante afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over ervaring met administratieve processen.
  • De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 22 december tussen 13.30 uur en 17.00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen drie jaren, minimaal 1 jaar gewerkt als vergunningverlener WABO.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring met regelgeving op het gebied van vergunningsaanvragen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox