Gemeente Bergen op Zoom

Casemanager Wabo

Gemeente Bergen op Zoom

De opdracht­omschrijving

Gemeente Bergen op Zoom
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Voorwaarden inschrijvingen

Randvoorwaarden CV
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:

  • Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
  • Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)

Indien de CV de bovengenoemde punten niet bevat, kan de aanbieding terzijde gelegd worden.

Overige randvoorwaarden

  • Indien de opdracht aan een ZZP’er gegund wordt, wordt er gewerkt met een Modelovereenkomst VNG
  • Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen


Vergoedingen

Parkeren:

  • Een parkeervergunning wordt niet verstrekt door de gemeente Bergen op Zoom. Indien de werknemer een parkeervergunning aan wil vragen kan hiervoor contact opgenomen worden met Parkeerbeheer Bergen op Zoom

Reiskosten:

  • Woon – werk kilometers worden niet vergoed
  • Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer

Telefoon:

  • De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon

Werkplek:

  • Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom


  Kom jij ons versterken?

Wij zijn een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaar zijn staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.

Het Cluster Plannen en Projecten maakt sinds januari 2020 onderdeel uit van het aandachtsgebied Ruimte, Economie en Cultuurbedrijf. In dit cluster wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. Het betreft niet alleen de afgifte van omgevingsvergunningen maar ook het verstrekken van advies en informatie op het gebied van bouwen en Ruimtelijke Ordening. Wij zijn daarnaast druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Omgevingswet.

Voor de versterking van onze Vakgroep Vergunningen zijn wij tijdelijk op zoek naar een collega die wil samenwerken in een enthousiast team waarbij teamspirit hoog in het vaandel staat. De slogan alleen ga je sneller maar samen kom je verder gaat zeker op voor de vakgroep Vergunningen. We gaan niet voor de snelle resultaten maar gaan voor kwaliteit en integraliteit. We werken nauw samen met ketenpartners en benaderen elk verzoek met de ja-mits benadering. We zijn vanwege toegenomen werkzaamheden tijdelijk op zoek naar een

                                                                                          Casemanager Wabo
                                                                 (standaardfunctie: medewerker Beleidsuitvoering II)
                                                                                    Min 18 max 36 u per week

                                                              
Taakomschrijving:

  • Je adviseert klanten, vakgroepen en ketenpartners over bestemmingsplannen en procedures;
  • Je werkt op het snijvlak tussen de vakgroepen Vergunningen en Ruimtelijke Ordening;
  • Je bent in staat om een besluit om af te wijken van het bestemmingsplan (binnenplans en kruimelgeval) zelfstandig te motiveren;
  • Je zorgt ervoor dat klantvragen in het juiste proces worden ondergebracht;
  • Je kunt beoordelen of een initiatief zonder omgevingsvergunning mag worden gerealiseerd;
  • Je behandelt omgevingsvergunningen waarbij ingekomen adviezen worden gebundeld tot één gemotiveerd besluit;
  • Je stelt collegebesluiten op wanneer het dossier dit noodzaakt;
  • Je bent in staat om de complexiteit aan Wet- en regelgeving zowel mondeling als schriftelijk te communiceren;


Functie-eisen:

  • Je hebt een opleiding op minimaal HBO- niveau;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de procesmatige kant van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo);
  • Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in een digitale omgeving;
  • Je bezit kennis mbt het werken in een gemeentelijke organisatie.


Verder ben je:

  • Dienstverlenend en klantgericht;
  • Stressbestendig en niet schuw om een standpunt over te brengen;
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk) vaardig en invoelend;
  • Accuraat en werk je gestructureerd;
  • Een teamspeler en gewend om integraal te werken;
  • Proactief en in staat om volledig zelfstandig te werken en verbinding te maken met collega’s waar nodig.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is minimaal 1 dag per week werkzaam op kantoor in Bergen op Zoom
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een opleiding op minimaal HBO- niveau bv. Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening, MER of vergelijkbaar (Graag bewijs toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis van en ervaring met de procesmatige kant van de Awb en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) (Middels voorbeelden duidelijk omschrijven in CV)

De Wensen

  • De kandidaten met de hoogste score van de gunningscriteria kunnen uitgenodigd worden voor een gesprek. Tijdens dit gesprek wordt gekeken of het CV van de kandidaat aansluit op de door ons gestelde criteria voor deze vacature.
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aanwezig zijn.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis van en ervaring als casemanager Wabo, Awb (Middels concrete voorbeelden toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van opleiding ABW 1 en 2 (Graag bewijs toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente kennis van vergunningenapplicaties zoals Omgevingsloket, Leef, Squit, Corsa en Bluebeam. (Middels concrete voorbeelden toevoegen aan CV)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met de afhandeling van inhoudelijk complexe dossiers waarin zaken als de Monumentenwet de Natuurbeschermingswet, milieu en brandveiligheid een rol spelen (Middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in CV) Natuurbeschermingswet, milieu en brandveiligheid een rol spelen (5 Punten)De aangeboden kandidaat heeft geen recente ervaring met de afhandeling van inhoudelijk complexe dossiers waarin zaken als de Monumentenwet de Natuurbeschermingswet, milieu en brandveiligheid een rol spelen (0 Punten)
  • De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring met het opstellen van (juridische) besluiten zonder of in nader overleg met juristen. (Graag concrete voorbeelden toevoegen aan CV) Geen ervaring met het opstellen van (juridische)besluiten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox