Gemeente Zoetermeer

Business Controller Sociaal Domein

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente Zoetermeer werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan de stad. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

De opdracht wordt uitgevoerd binnen het team Advies van de afdeling Financiën en Control. Het team Advies bestaat uit +/- 25 FTE en vormt samen met de teams Administratie en team Expertise de afdeling Financiën en Control (F&C). Pionieren, samenwerken en flexibel en oplossingsgericht werken, in een omgeving waar politiek en actualiteit centraal staan. Dat zijn de uitgangspunten als je werkt binnen team Advies.

Opdracht
Als business controller ben je het bedrijfseconomisch geweten en volg je nauwgezet en met een positief kritische grondhouding de activiteiten binnen de afdeling. In de praktijk betekent dit dat je als sparring partner een belangrijke rol speelt bij beleidskeuzes en het vormgeven van management- en stuurinformatie. Je pakt je rol en verantwoordelijkheden vol overtuiging op en opereert initiatiefrijk en verbindend richting de lijnorganisatie.

Binnen het team business controllers krijg je jeugdzorg als aandachtsgebied. Dit vraagt dat je ervaren bent in het samenwerken met inkooporganisaties, zorgaanbieders en advisering over beheersing van zorgkosten.

Je werkzaamheden tijdens de opdracht:

-   Ondersteunen van het afdelingshoofd Sociaal Domein en teamleiders Jeugd middels budgetgesprekken en ad hoc bij financiële vraagstukken en business cases;
-   Vertegenwoordigen van de gemeente Zoetermeer in de regionale samenwerking binnen het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (https://sbjh.nl/);
-   Verzorgen financiële verantwoording van jeugdzorg in Planning & Control producten van de gemeente;
-   Verzorgen van meerjarige personeelsprognose (formatie en inhuur) van de afdeling Sociaal Domein Jeugd en meedenken over dekkingsvoorstellen
-   Adviseren over beleidsvoorstellen, inclusief het doen van voorstellen die bijdragen aan verhoging efficiency en doelmatigheid;
-   Aanspreekpunt voor financiële administratie voor vragen over budgetten van de afdeling Sociaal Domein Jeugd;
-   Ondersteunen van collega’s bij aanverwante business control werkzaamheden, met name richting de 5 collega business controllers met als aandachtsgebied sociaal domein.

Competenties
- Analytisch;
- Resultaatgericht;
- Initiatiefrijk;
- Teamplayer;
- Integer;
- Politieke sensitief;
- Kan presteren onder druk;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Goede sociale en communicatieve vaardigheden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis en / of werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar op het gebied van business control en/of financial control, blijkend uit referentieprojecten en/of opleidingen (duidelijk weergegeven in het cv);
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als business controller in het sociaal domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als business controller bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
  • Een afgeronde control cursus of opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis opgedaan in de afgelopen 5 jaar van de BBV d.m.v. werkervaring en / of een afgeronde opleiding / cursus.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox