gemeente Nijkerk

BRP specialist

gemeente Nijkerk

De opdracht­omschrijving

Organisatie

Nijkerk is een groeiende gemeente in ontwikkeling! Daar horen de nodige uitdagingen op het gebied van de samenleving bij! Inwoners, ondernemers, maatschappelijke instellingen en gemeente: samen zijn we Nijkerk. Een dynamische gemeente met 43.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Het team

Het team Burgerzaken faciliteert de Nijkerkse samenleving en verzorgt zowel de front- als de backoffice. Je verwerkt informatieverzoeken, aanvragen voor documenten en zorgt voor verwerking van gegevens en mutaties in de BRP. Je werkt nauw samen met o.a. de collega’s van de backoffice, de teams Kwaliteit Dienstverlening en Service en Informatie. Op dit moment bestaat ons team uit 8 collega’s.

De opdracht

Je voert regie over de kwaliteitsbewaking van de BRP, je verricht kwaliteitscontroles en je bent mede verantwoordelijk voor het uitvoeren van de jaarlijkse zelfevaluaties BRP en Paspoorten en NIK. Je rapporteert over de kwaliteit, neemt eventueel pro-actieve maatregelen en doet verbetervoorstellen. Je ondersteunt collega’s op het gebied van complexe mutaties en correcties in de BRP en je voert deze waar nodig uit. Je heb daarbij een coachende en adviseren rol collega’s. Tevens heb je een doorslaggevende rol in het behandelen van complexe aanvragen. Ook heb je een coachende rol met betrekking tot de begeleiding van collega’s op het gebied van werkzaamheden op het gebied van de Rijkswet op het Nederlanderschap (Naturalisatie en optie). Je volgt op de vakgebieden actuele ontwikkelingen en wijzigingen. Je initieert voorstellen voor beleidsaanpassing; je analyseert, adviseert en past in overleg tijdig bestaande en nieuwe procedures en processen voor de BRP aan.

Competenties

  • Overzicht bewaren;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Daadkrachtig en besluitvaardig;
  • Proactief en resultaatgericht;
  • Een verbinder.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een gevolgde BABZ-opleiding /publiekscademie NVVB (informatiemanagement NLQF - 6);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het redigeren van college- en/of raadsvoorstellen; (20 pt)
  • Aantoonbare ervaring met bestuurlijke advisering; (20 pt)
  • Aantoonbare kennis en ervaring met applicatiebeheer Key2Burgerzaken; (30 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als BRP specialist; (30 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox