Gemeente Amsterdam

Bouwinspecteur ( Toezichthouder )

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Ben jij bouwkundige, heb jij hart voor Amsterdam en weet jij dat gebouwen de stad Amsterdam tot één van de aantrekkelijkste hoofdsteden van Europa maken? Is een kantoorbaan niets voor jou en werk jij veel liever buiten in de stad? Is afwisseling je op het lijf geschreven maar begrijp je ook heel goed dat het maken van rapportages belangrijk is? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Door jouw kennis en kunde draag je bij de aan de optimalisatie van de leefomgeving van de burgers van Amsterdam, stadsdeel Oost. Als geen ander begrijp je de processen, de eisen die gesteld moeten worden, de mogelijkheden en de beperkingen bij bouwprojecten. En daarom kun jij zowel aan burgers, ondernemers en politici, als aan je collega's uitleggen wat er gebeurt en of dat goed gaat. Je schakelt met alle stakeholders. Je gaat voor duidelijkheid en veiligheid en je schat goed in wanneer je een maatregel moet nemen.
Wij zijn op zoek naar een bouwinspecteur die niet alleen de regels kent, maar ook de regels goed en duidelijk kan communiceren en uitleggen aan alle stakeholders zoals de vergunninghouders, de aannemers, de bewoners en de gebruikers.

Werkzaamheden
Kerntaken
Als bouwinspecteur:
• Ga je naar de bouwlocaties toe en controleert ter plekke de naleving van wet- en regelgeving. Daarbij voer je zelfstandig controles uit;
• Spoor je illegale bouw en sloop op;
• Neem je initiatieven en tref je maatregelen tot het opleggen van (bestuurlijke) sancties;
• Neem je de regie in de aanpak van controles, adviezen en sancties;
• Je werkt samen o.a. de brandweer, politie en GGD om ondersteuning te bieden en te adviseren bij calamiteiten;
• Stel je schriftelijke controlerapporten, zienswijzen en brieven op;
• Verstrek je informatie aan belanghebbenden, denk hierbij aan architecten, aannemers en deskundigen over bouwaangelegenheden;
• Handel je klachten af en draag je zorg voor een correcte administratie.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen en het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De bouwinspecteurs controleren of vergunningen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd zoals verleend. Als dit niet het geval is, wordt er handhavend opgetreden. Brandveiligheid en constructieve veiligheid zijn bij ons de belangrijkste pijlers. De bouwinspecteur heeft naast het toezicht op de bouwwerkzaamheden ook oog voor de directe omgeving en waakt over monumenten. Op deze manier proberen wij de overlast te beperken en de veiligheid van de directe omgeving te waarborgen.
De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat zich in de gebieden afspeelt. De stadsdelen kennen nog wel een eigen organisatie met specifieke opgaven, gericht op de gebieden.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring met PowerBrowser
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als bouwinspecteur

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft een relevante technische / vakgerichte opleiding (bv HBO Bouwkunde of HBO Bouwmanagement & Vastgoed), inclusief de verplichte opleidingen: ABW1 en ABW2
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het voeren van overleg met belanghebbenden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox