Gemeente Pijnacker Nootdorp

Beleidsmedewerker BRP

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 330 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd, wat blijkt uit ons ‘Beste Werkgever’-keurmerk, en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Opdracht
Als beleidsmedewerker ben je leidend in het signaleren en vertalen van ontwikkelingen naar (nieuw) beleid op gebied van burgerzaken, het meewerken aan de digitalisering van onze dienstverlening aan burgers én het stimuleren van team overstijgende samenwerking. Je vertaalt wet- en regelgeving/beleidsontwikkelingen naar adviezen- en beleidsstukken voor het management, het college van B&W en de raad. Daarnaast zorg je met het team voor de implementatie van het beleid. Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen, implementeren en actualiseren van BRP-beveiligingsplannen en betrokken bij de zelfevaluaties BRP.  Samen met het team bewaak je de kwaliteit van de BRP, voer je kwaliteitscontroles uit en vertaal je deze naar concrete verbeterstappen en optimalisaties. Je draagt zorg voor de uitvoering van deze verbeterstappen. Daarnaast voel je je als een vis in het water bij het initiëren en organiseren van projecten. Een project dat regelmatig terugkeert is de organisatie van de verkiezingen. Hiervoor ben je projectleider.

Verder ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
- Je behandelt bezwaar- en beroepschriften;
- Je optimaliseert waar nodig processen en neemt het team hierin mee;
- Je adviseert op het gebied van een optimale en klantgerichte juridische dienstverlening aan de burger, het management en het bestuur;
- Je bent projectleider Verkiezingen

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent personen- en familierecht, , IPR (Internationaal Privaatrecht) en Kieswet.</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>
  • <p>Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;</p>
  • <p>Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring van informatievoorziening, privacy (AVG/BIO), wet BRP, IPR &eacute;n nationaliteitsrecht;</p>
  • <p>Aantoobare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van BRP, naturalisatie en Burgerlijke Stand;</p>

De Wensen

  • <p>Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van gegevensbeheer BRP, naturalisatie en Burgerlijke Stand en het organiseren van verkiezingen;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met Key2Burgerzaken;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met Onegov (zaaksysteem);</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox