Gemeente Breda

Auditor

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Profiel auditor voor kwalitatieve onderzoeken in het Sociaal Domein

Auditor

Werken voor Breda!
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

Breda heeft 184.000 inwoners. Dat maakt van ons de 9e stad van Nederland. Voor al onze inwoners en bezoeker investeren we in een stad die aantrekkelijk is voor iedereen. Die stad is grootstedelijk, groen en duurzaam. De stad is toegankelijk voor jong en oud als het gaat om sport, buitenruimte, kunst, zorgvoorzieningen en veel meer. Om alle ambities te realiseren beschikt Breda over een jaarlijkse begroting van ruim € 660 miljoen, een balanstotaal van € 760 miljoen en een fors investeringsprogramma. 

Wat ga je doen?
Om vast te stellen of de uitkomsten van al onze processen betrouwbaar zijn en of we daarbij ook werken volgens wet en regelgeving, verricht de auditfunctie een cruciale taak.  Dit doen we omdat we het willen en moeten. Willen, omdat we als organisatie in control willen zijn. We willen vooruitkijken en goed voorbereid zijn op onverwachte situaties. Dat is sturen en beheersen. En moeten, omdat we dagelijks middelen besteden die niet van onszelf zijn en waarover we een goede verantwoording aan burgers, gemeentebestuur, provincie en rijk afleggen. Zo dragen we bij aan transparant bestuur.

Voor de controle van de jaarrekening voert de afdeling Concerncontrol financial audits uit. Die financial audits richten zich op onder andere vastgoed, grondexploitaties, subsidies, uitkeringen, inkoop en salarislasten. De auditfunctie is zodanig vormgegeven, zodat de externe accountant gebruik kan maken van de werkzaamheden. Het auditinstrument wordt ook ingezet voor specifieke onderzoeken in het Sociaal Domein, zogenaamde kwalitatieve onderzoeken. Deze onderzoeken richten zich nu vooral op de zorglevering door instellingen voor Jeugdhulpverlening, normstelling en de naleving van gemaakte contractuele en financiële afspraken. De onderzoeken worden nu ook uitgebreid naar aanbieders Wmo. De onderzoeken dragen bij aan de beleidsontwikkeling en de kwaliteit van sturing, (financiële) beheersing en de verantwoording van de jeugdhulpverlening. Momenteel vindt uitbreiding plaats naar onderzoeken in het werkveld van maatschappelijke ondersteuning.

Breda werkt sinds 2019 met het instrument van de kwalitatieve onderzoeken. De onderzoeken dragen bij aan een beter zicht op het functioneren van het (lokale) stelsel van zorg, aan verbeteringen in beleid en bedrijfsvoering en een adequate verantwoording van de lasten. 
In de afgelopen jaren lag het accent met name op betrouwbaarheid en rechtmatigheid.  Voor de aanpak en uitvoering is de methodiek (en controleprotocol) beschikbaar.  De scope van de onderzoeken wordt vanaf nu verbreed met de thema’s doelmatigheid en kwaliteit van zorg. De precieze werkwijze hiervoor moet nog worden ontwikkeld. Tot op heden zijn zo’n 18 onderzoeken per jaar opgestart en afgerond.

Als Auditor:  

  • Ben je verantwoordelijk voor een adequate voorbereiding, planning en uitvoering van de kwalitatieve onderzoeken en de doorontwikkeling van het instrument.
  • Maak je deel uit van het programmateam Kwaliteitszorg in het Sociaal Domein. Dit team is verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van de kwalitatieve onderzoeken. Het team bestaat uit auditors, beleidsadviseurs, contractmanagers, inkoopadviseurs en data-analisten.
  • Voer je de onderzoeken zelfstandig uit volgens eisen die daar beroepsmatig aan kunnen worden gesteld (onderzoek, rapportage, hoor, wederhoor, controlestandaarden). De onderzoeken worden deels op locatie van de zorgaanbieder uitgevoerd;
  • Rapporteer je over je bevindingen aan de verantwoordelijke manager, directeur en concerncontroller. Je bewaakt een goede opvolging van de bevindingen, zowel in proces, bedrijfsvoering als beleid.


Wie zoeken we?
Je beschikt over een afgeronde opleiding bedrijfseconomie. Je hebt tenminste enkele jaren ervaring als auditor of accountant. Je beschikt over ervaring bij gemeenten en/of zorginstellingen. Indien je de postmaster tot (register)accountant, certified internal auditor, operational auditor of (register)controller hebt afgerond is dat voor ons een pré. Als persoon ben je communicatief vaardig, heb je tact en overtuigingskracht en ben je bestuurlijk sensitief. Je bent natuurlijk gericht op resultaat en samenwerking.

Wat bieden wij?
Voor inhuur vergoeden wij een maximaal uurtarief van € 130,- per uur afhankelijk van opleiding, relevante ervaring en beschikbaarheid.

Duur van de opdracht
De aanvang en duur van de opdracht is in overleg. We vragen een beschikbaarheid van gemiddeld 16 uur per week. De duur van de opdracht is minimaal 6 maanden en maximaal 3 jaar. We werken met een opzegperiode van 1 maand.


De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft de opleiding tot (register)accountant, certified internal auditor of operational auditor afgerond. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minstens 5 jaar actuele ervaring als auditor in de publieke sector (gemeente, provincie, ministerie). De laatste ervaring als senior auditor is niet ouder dan 2 jaar. Dit moet blijken uit het cv
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring als auditor bij zorginstellingen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatief vaardig; - Adviesvaardig; - Tactvol; - Overtuigingskracht; - Resultaatgericht; - Sterk in samenwerking; - Zelfstandigheid. de data 28 en 29 september staan gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox