Het Kadaster

Auditor

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Het Kadaster, opgericht in 1832, werkt al bijna 190 jaar aan zekerheid in eigendom en rechten, en vormt hiermee een belangrijke pijler voor onze maatschappij en economie. Het Kadaster werkt aan de hand van data en de nieuwste IT ontwikkelingen aan het oplossen van maatschappelijke opgaven in het ruimtelijk domein. Door innovaties te ontwikkelingen en samenwerking te zoeken met vele maatschappelijke partijen, dragen we bij aan een duurzame samenleving. Onze kennis en expertise wordt gevraagd bij de grote maatschappelijke opgaven van vandaag en morgen, van stikstofbeleid tot het woningtekort.  

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Audit is op zoek naar een Interne auditor

De afdeling bestaat uit 5 medewerkers en functioneert hiërarchisch onder het hoofd van de staf  Bestuur en Strategie. De manager Audit rapporteert inhoudelijk aan Raad van Bestuur. We werken vanuit Apeldoorn. We hanteren binnen het Kadaster het ‘hybride’ werken, dit betekent in de praktijk deels op kantoor samen en deels thuis.

We richten ons op het bieden van inzicht voor management binnen de gehele Kadaster-organisatie, meer in het bijzonder voor de directeuren van de directies en Raad van Bestuur, met relevante kennis van en betrokkenheid bij Kadaster. Ons doel is om actief bij te dragen aan verbetering en een lerende organisatie en om zaken bespreekbaar te maken. We zijn wendbaar in plan en aanpak en helder en vasthoudend in onze analyses en boodschap.

Het Kadaster is ingericht volgens het ‘drie lijnen model’. Uitgangspunt van het model is dat de eerste lijn (lijnmanagement) verantwoordelijk is voor het identificeren en beheersen van risico’s door dit te borgen in processen met duidelijke verantwoordelijkheden. De tweede lijn, waar o.a. Risk & Compliance, de CISO en Concerncontrol onderdeel van zijn, ondersteunt, adviseert en bewaakt of het lijnmanagement de verantwoordelijkheden ook daadwerkelijk neemt. De derde lijn (Kadaster Audit) evalueert onafhankelijk of het systeem van risicobeheersing en interne controle functioneert.

 Opdrachtomschrijving
Je voert in teamverband audits en/ of adviesopdrachten uit bij de directies van het Kadaster om bedrijfsprocessen, Informatie technologie, programma’s, projecten en de bijbehorende risico’s te beoordelen. Daarbij geef je het management inzicht in de kwaliteit van de bedrijfsvoering. Je bent verantwoordelijk voor het auditproces, van auditplanning tot en met rapportage, én je volgt de verbeteringen, die uit de onderzoeken naar voren komen. Tegelijkertijd houd je je op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen en buiten het Kadaster, en ben je daarmee een goede sparringpartner voor de bedrijfsonderdelen van het Kadaster. Kadaster Audit staat voor continu verbeteren, en elke dag beter, ook hier draag je binnen de afdeling je steentje aan bij. We werken vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Open, Relevant en Gedreven.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • IT Control Frameworks (zoals COBIT, NIST, BIO/ ISO 27001);
  • GRC tooling;
  • Risico control framework (zoals COSO 2017, ISO 31000).


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Het meehelpen- en denken in het voorbereiden en vaststellen van een auditjaarplan;
  • Het plannen, uitvoeren, rapporteren en beoordelen van de opvolging van audits die aan jou en het auditteam zijn toegewezen. De audits worden conform de Kadaster auditwerkwijze uitgevoerd;
  • Het toezicht houden op de (monitoring van) opvolging van audit aanbevelingen. Het verantwoordelijk management dient zorg te dragen voor tijdige en passende opvolging van audit bevindingen en aanbevelingen. De opvolging wordt gedaan in nauwe samenwerking met de 1e en 2e lijn;
  • Het ondersteunen bij het opstellen van de audit kwartaalrapportage door het aanleveren van een samenvatting van de resultaten van jouw uitgevoerde audits en audit gerelateerde activiteiten;
  • Het gevraagd en ongevraagd meedenken en adviseren in het verbeteren van de auditfunctie.

Taken

  • Opstellen van een scherpe opdrachtformulering (inclusief werkprogramma en normenkader);
  • Het doen van veldwerk en analyse;
  • Opstellen auditrapportage en afstemmen met de opdrachtgever;
  • Opvolgen/ bewaken van de auditbevindingen;
  • Informeren en communiceren over status en voortgang van audits;
  • Aanleveren samenvatting audits voor de audit kwartaalrapportage.

 

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2022 of zo spoedig mogelijk tot en met 31 december 2022 voor 27 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De uren zijn bij voorkeur verdeelt over minimaal drie van de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau.
  • Een universitaire opleiding op het gebied van technische bedrijfskunde/ Informatie voorziening/ technologie, aangevuld met een Post-doctorale opleiding in IT auditing (RE gecertificeerd).
  • Minimaal 10 jaar Internal/ IT Audit ervaring.
  • Bij voorkeur relevante werkervaring, in een grote organisatie.
  • Aantoonbare kennis en expertise in één of meerdere volgende aandachtsgebieden: Informatiebeveiliging, cyber-security, IT control frameworks, portfolio,- programma,- en projectmanagement en/ of Data governance- en management.
  • Werkervaring bij een overheidsorganisatie is een pré (vanwege snelle inzetbaarheid in de organisatie)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Sociaal vaardig met effectieve communicatieve vaardigheden. Je weet de uitkomsten van jouw onderzoeken in rapportages, schriftelijk en mondeling goed over te brengen en daarmee draagvlak te creëren, met de capaciteit om te luisteren en te begrijpen; • Je bent vasthoudend en overtuigend waar nodig en hebt tegelijkertijd oog voor de verschillende belangen van betrokkenen partijen. Je denkt mee én vooruit (adviesvaardig); • Helicopterview en een goed analytisch vermogen en je bent als auditor intrinsiek nieuwsgierig, positief kritisch en betrokken bij de ontwikkelingen van het Kadaster; • In het auditteam ben je een resultaat- en kwaliteitgerichte teamspeler en weet je makkelijk contacten te leggen met collega’s binnen de Kadaster directies. Je bent hierin klantgericht. Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van de aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren auditwerkzaamheden (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten/ risico’s (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in auditopdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze voorkomt dan wel mitigeert (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox