Gemeente Amsterdam

Assetmanager

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
In de functie van Assetmanager Gemeentelijk Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van jouw deel van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille. Samen met de technische en financiële adviseurs ben je verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van de financiële exploitatie. Extern ben jij het gezicht voor huurders en gebruikers. Intern heb je te
maken met beleidsdirecties, afdelingen in het 'fysieke domein' van de gemeente en met de stadsdelen. Wij zoeken een echte netwerker met oog voor de politieke en beleidsmatige context. Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de realisatie daarvan. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de markt. Verder wordt van je verlangd dat je aantoonbare ervaring hebt met het uitwerken van strategische doelen op tactisch niveau in functionele kaders, processen en eisen.

Werkzaamheden
De assetmanager zorgt voor:

  • Het aangaan en ontbinden van huurovereenkomsten en gebruiksovereenkomsten met commerciële huurders en particulieren in opdracht van de gemeente.
  • Het beantwoorden van vragen als vertegenwoordiger van de gemeente.
  • Optimale inzet en gebruik c.q. een efficiënte bezetting van panden en werkterreinen binnen de portefeuille.
  • Toepassing van het afgesproken huurbeleid en contractvorming.
  • Een goede afstemming met (gemeentelijke) partijen die betrokken zijn bij het vastgoedobject.

De assetmanager adviseert over:

  • Wensen van stadsdelen en andere directies over het (tijdelijk) gebruik van panden en werkterreinen.
  • Afwijkende bepalingen in huurcontracten.
  • Functiewijzigingen met betrekking tot panden.


De opdrachtgever(s)
Gemeentelijk Vastgoed is de eigenaar en beheerder van al het gemeentelijk vastgoed, met uitzondering van parkeergebouwen en onderwijsgebouwen. Wij huisvesten allerlei maatschappelijke organisaties in markante gebouwen. Dit zijn bijvoorbeeld de Stadsschouwburg en de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA), maar ook op kleinere schaal zoals een huis van de wijk, jongerencentra, kinderopvang, kunst, sport of volkstuinparken of ligplaatsen en havens. Wij streven naar een optimale vastgoedportefeuille zodat wij de stad en de gemeente Amsterdam helpen de gemeentelijke doelen te halen. We zorgen ook voor voldoende kantoorgebouwen voor de huisvesting van de gemeentelijke organisatie, de werflocaties voor het beheer van de stad en de inzamelinglocaties van afval. Daarnaast huisvesten wij ook commerciële huurders zoals horeca, restaurants, winkels en kantoren. De totale portefeuille heeft een WOZ-waarde van circa € 2,5 miljard met in totaal circa 1.200 huurders van gebouwen en 2.200 onderverhuringen. Gemeentelijk Vastgoed is eigenaar van deze gemeentelijke gebouwen en terreinen.
We zijn verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en het verduurzamen en renoveren van de gebouwen en zetten vastgoed in om op een creatieve en ondernemende manier ontwikkelingen in een buurt mogelijk te maken en te stimuleren.
Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille. Zorgen voor het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed. En creatief meedenken over ontwikkelingen in een buurt. Het team Assetmanagement bestaat uit circa 32 collega's en is verantwoordelijk voor het operationeel beheer van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het onderhouden van huurdersrelaties, specifiek op het gebied van maatschappelijke voorzieningen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huurrecht: inzicht in relevante regelgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijk vastgoed financiën: inzicht in investeringen en exploitatiemodellen.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met onderhoudsmanagement.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met werken in een dienstverlenende omgeving.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of academische studie. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat dient zichzelf voor te stellen aan de hand van een, voor ons geschikte en aansluitende motivatie op één A4 en aan te geven waarom zij/hij geïnteresseerd en geschikt is voor specifiek deze functie. Hierin staat ook vermeld hoeveel uur hij/zij beschikbaar is. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt bij voorkeur over uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en kan beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 1 jaar werkervaring als assetmanager opgedaan bij een grote gemeente of woningcorporatie in de afgelopen drie jaar.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het behandelen van belangen van verschillende stakeholders. Dit dient duidelijk te blijken ui het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox