Gemeente Rotterdam

Arbeidsdeskundige

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie

Je ontvangt vanuit de Gemeente Rotterdam per opdracht een aanvraag voor arbeidsdeskundig onderzoek welke is voorzien van een recent IZP/ FML van de bedrijfsarts. Je plant op een zo kort mogelijke termijn in overleg met de leidinggevende het onderzoek in. Aan de hand van een gesprek met de leidinggevende, met de medewerker en een driegesprek (bij voorkeur op locatie) onderzoek je de situatie. Indien nodig overleg je met de bedrijfsarts. Je stelt zo mogelijk binnen 2 weken je rapport op (hierbij maak je gebruik van het format van de Gemeente Rotterdam) waarin je antwoord geeft op de vraag of het eigen werk passend is voor werknemer, het eigen werk passend te maken is, of er ander passend werk aan te wijzen is voor werknemer en of werknemer aangewezen is op passend werk bij een andere werkgever (2e spoor). Tevens adviseer je indien nodig de leidinggevende en de re-integratie adviseur/ hr-adviseur over vervolgstappen in het re-integratieproces.

Jouw rapport stuur je in concept naar leidinggevende en medewerker, je verwerkt eventuele reacties (binnen 5 wekdagen aan te geven) op het rapport en zodra je het rapport definitief hebt vastgesteld wordt dit rapport door jou niet alleen naar leidinggevende en medewerker gemaild maar ook naar de afdeling verzuimbeheer. Oftewel, je geeft inzicht in de arbeidsmogelijkheden van mensen in disbalans. Je werk hierbij is erg gevarieerd omdat je arbeidsdeskundig onderzoek verricht binnen de sterk uiteenlopende clusters van de gemeente Rotterdam (Bestuurs- en Concernondersteuning, Stadsontwikkeling, Stadsbeheer, Werk en Inkomen, Maatschappelijke Ontwikkeling en Dienstverlening). Samen met je 65 collega’s, waarvan ca. 5 arbeidsdeskundigen, lever je in deze functie een wezenlijke bijdrage aan een gezond en goed werkend Rotterdam. Voor deze rol is het belangrijk te weten dat de gemeente Rotterdam eigen risicodrager is.  Qua werkzaamheden betekent dit concreet dat je:

in opdracht van de leidinggevende op basis van een Functionele Mogelijkhedenlijst (FML)/ Inzetbaarheidsprofiel (IZP) van de bedrijfsarts een arbeidsdeskundig onderzoek uitvoert;

adviseert over de geschiktheid/passendheid van de eigen functie, aanpasbaarheid van het eigen werk en over andere geschikte mogelijkheden binnen de gemeente en hiernaast eventueel over het inzetten van het 2e spoor;

de leidinggevende en de re-integratie adviseur/ hr-adviseur adviseert over vervolgstappen in het re-integratieproces;

actief de re-integratieadviseur en de leidinggevende adviseert over de interpretatie van beschikkingen en beslissingen van het UWV;

op basis van een gerichte vraagstelling door de leidinggevende, advies geeft in een verzuimcasus als het gaat om bv. de passendheid van aangeboden werk;

Jouw profiel

Voor de functie zoeken we een proactieve arbeidsdeskundige, iemand die complexe casüistiek niet uit de weggaat. Daarbij ben je oplossings- en resultaatgericht, analytisch, en beschik je over communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schrift) die nodig zijn bij het adviseren van (o.a.) de leidinggevenden over het re-integratieproces van de medewerker.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • U dient het Curriculum Vitae van de kandidaat te uploaden in deze vraag. Het CV dient ter verificatie van het in de inschrijving gestelde. Vormvereisten: - Volledige naam + voorletters kandidaat - Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum - Opleiding - Werkervaring - Specifieke kennis - Systeem kennis - Relevante nevenactiviteiten - Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald - in het Nederlands - maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.

De Wensen

  • Geef aan in welke mate de kandidaat in relatie tot deze uitvraag aantoonbaar beschikt over de volgende ervaringen: Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als arbeidsdeskundige, opgedaan in de afgelopen 8 jaar als arbeidsdeskundige binnen de WvP en/of organisaties met minimaal 5000 medewerkers Je hebt werkervaring opgedaan als arbeidsdeskundige binnen de overheid Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde ervaring beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde ervaring te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox