Gemeente Amsterdam

Allround Inkomensconsulent

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als inkomensconsulent zorg jij dat de burgers van Amsterdam de financiële ondersteuning krijgen waarop zij volgens de participatiewet recht hebben. Je kent het recht toe door zorgvuldige afwegingen te maken die je opneemt in je rapportage.
Je communiceert met de klant om alle benodigde informatie te verkrijgen. Met behulp van een applicatie (Socrates) bereken je de hoogte van de toekenning. Jouw werk wordt (vier ogen) door een ander getoetst en jij toetst (als je voldoende bent ingewerkt)
ook het werk van anderen. Zo zorgen we dat de gemeente haar burgers snel en zorgvuldig van dienst zal zijn.

Werkzaamheden

  • Je werkt deels vanaf locaties door de stad en deels naar eigen wens vanaf een stadskantoor of vanuit huis
  • Als externe medewerker heb je zelf een goede werkplek inclusief computer en smartphone;
  • Je voert de werkzaamheden uit die nodig zijn om een uitkering te verstrekken. Het gaat meestal om een periodieke uitkering, soms om een eenmalige uitkering en soms om een krediet;
  • Je controleert of de juiste wet- en regelgeving is toegepast om de hoogte van het uit te keren bedrag te bepalen en legt de beslissingen vast in diverse systemen;
  • Je werkt samen met ervaren inkomensconsulenten. Jullie toetsen elkaars werk en je zult uitgedaagd worden om meer complexe taken op te pakken;
  • Je bent zeer nauwkeurig en vindt het best leuk om aan het einde van de werkweek de hoogste foutloze omzet te hebben gerealiseerd.


De systemen waarin moet worden gewerkt zijn alleen tijdens werkdagen beschikbaar tussen 7 en 19 uur.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Werk, Participatie en In komen wil iedere bijstandsgerechtigde zo goed mogelijk binnen het bereik van werk brengen. Daarbij is werken het doel en participeren de norm. Bij de afdeling Inkomensvoorziening werken ruim 170 inkomensconsulenten.
Zij werken op locaties in alle stadsdelen om de afstand voor de burger naar de gemeente zo kort mogelijk te houden. Ervaren inkomensconsulenten, klantbegeleiders inkomen, zijn beschikbaar voor alle vragen van burgers met betrekking tot de mogelijkheden voor
tijdelijke en/of eenmalige financiële ondersteuning.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft uitstekend cijfermatig inzicht.
  • De aangeboden kandidaat is flexibel en leergierig.
  • De aangeboden kandidaat heeft als allround inkomensconsulent minimaal 3 jaar werkervaring als allround inkomensconsulent (niet alleen Tozo/Tonk/Energie maar aanvragen LO en BB zelfstandig afhandelen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat kan tenminste 2 tot drie dagdelen op locatie in Amsterdam aanwezig zijn. Graag aangeven in cv of motivatie per wanneer beschikbaar en voor hoeveel uur inzetbaar.
  • De aangeboden kandidaat is staat om snel in te faseren, bij voorkeur op korte termijn beschikbaar voor tenminste 18 uur en kan binnen afzienbare tijd opbouwen naar tenminste 24 uur per week. Binnen 6 weken na vrijval volledig inzetbaar. Graag aangeven in cv of motivatie per wanneer beschikbaar en voor hoeveel uur inzetbaar.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur in het bezit van een erkende diploma in de richting van management, bedrijfskunde, economie, hotelschool.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur recente ervaring met Socrates.
  • De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring met het toetsen van aanvragen. Dit dient duidelijk te blijven uit het cv, voorbeelden hiervan kunnen worden gevraagd tijdens het interview indien uitgenodigd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox