Gemeente Alphen aan den Rijn

Allround Inkomensconsulent

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening.
Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Als persoon kan jij het verschil maken! Voel jij je thuis in het vak van Inkomensconsulent? Wil jij de beste oplossing voor jouw klanten en samen werken aan hun participatie in onze samenleving én hun financiële zelfredzaamheid? Heb je lef en blijf je goed overeind in stressbestendige situaties? Gaat bij jou de bedoeling van de wet voor op de letter van de wet. Kun jij dealen met tegengestelde belangen en begrijp jij wanneer een situatie een maatwerkoplossing vereist? Als dit herkenbaar voor je is, dan ben jij wellicht de tijdelijk inkomensconsulent die wij zoeken.
Een kandidaat die minder breed inzetbaar is volstaat ook. Ben jij iemand die alleen juist ervaring in de doelmatigheidstaken hebt? Kan je ook reageren op deze opdracht.

Hoofdtaken:
Je gaat werken vanuit team Inkomen op het Serviceplein. Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken:

  • Je voert gesprekken met klanten, in het kader van voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen;
  • Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af;
  • Je stelt de beschikkingen op;
  • Je informeert klanten over de rechten en plichten;
  • Je beheert een eigen klantenbestand;
  • Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken.

De werkzaamheden vinden gedeeltelijk thuis plaats, maar jij bent hierin flexibel én bereid om onder andere voor intakegesprekken op kantoor te werken. Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent een vlotte leerling en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (SuiteWIZ, Suwinet en DIS).

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Zelfstandigheid;
  • Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden);
  • Resultaatgericht;
  • Accuraat;
  • Empathisch vermogen;
  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring binnen de Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring met rapporteren en voorstellen doen inzake de uitvoering van de Participatiewet c.a.;.
  • Bij knelpunten in het functioneren van de tijdelijk inkomensconsulent is leverancier bereid om in coaching on the job en/of individuele begeleiding te voorzien.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een vergelijkbare functie;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van Sociaal Juridische Dienstverlening/ Social Work of MWD;
  • Aantoonbare werkervaring met regievoering op Participatietrajecten;
  • Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid;
  • Aantoonbare kennis van het systeem SuiteWIZ;
  • Aantoonbare kennis van het systeem Suwinet;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox