Gemeente Hattem

Allround Consulent Werk Participatiewet met kwaliteitstaken

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Allround Consulent Werk Participatiewet met kwaliteitstaken

Wij zijn op zoek naar een consulent werk die goed mee kan denken in kwaliteits- en applicatieprocessen om zo actief bij te dragen aan de organisatie van onze dienstverlening.

Kun jij onze inwoners motiveren en enthousiasmeren bij het bevorderen van de zelfredzaamheid en hun participatie in de samenleving? Is duurzame uitstroom jouw doel?
Heb je daarnaast een helikopterview en kun je goed procesmatig denken?
Schrijf je dan in op deze opdracht!


Deze tijdelijke opdracht is ontstaan uit de behoefte aan ziektevervanging van een consulent werk en door de procesinrichting M2A; Modernisering Applicatie Architectuur en verdere digitalisering van het Sociaal domein.

Jouw werkdag
Je begint je dag met het checken van je mail. Lopen de lijnen die je uitgezet hebt zoals gewenst of moet je ergens op inspringen? Aansluitend ga je in overleg met je collega’s en de werkmakelaar; je bespreekt jouw caseload en wanneer je re-integratiekansen ziet voor je klant, dan ga je daar meteen achteraan.
Maatwerk vind je belangrijk dus je stemt regelmatig af over gemaakte afspraken met kandidaten die je begeleidt en eventuele begeleiders daarvan. Als het nodig is pas je het plan van aanpak aan. Daarmee heb je rekening gehouden in je agenda door administratieve tijd in te plannen.
Vervolgens is het tijd voor kwalitatieve taken. Samen met twee andere gemeenten buig je je over nieuw in te richten werkprocessen. Zijn er werkdocumenten die beter kunnen? Jij komt met verbetervoorstellen.
Als laatste afspraak stem je af met de kwaliteitsmedewerker werk en inkomen over de planning en control cyclus.  Jullie verdelen het werk dat er uit voortkomt en gaat zelfstandig aan de slag met jouw taken.
Na een korte blik in je mailbox sluit je je werkdag met een tevreden gevoel af. Elke dag is weer anders!

De organisatie
De gemeente Hattem is ambitieus en volop in ontwikkeling. We zijn als gemeente gestart met een organisatieontwikkeling waarbij we toewerken naar samen sturende teams die procesgericht gaan werken. Recent is het Loket 0-100 van start gegaan waarbij integraal werken centraal staat.
Naast deze ontwikkelingen zitten we midden in een implementatieproces van een nieuwe applicatie sociaal domein zodat we onze dienstverlening nog beter vorm kunnen geven.

Plaats in de organisatie
Je werkt in het team Werk en Inkomen, dat bestaat uit 9 personen. Dit team is enthousiast en bevlogen. Vertrouwen en op elkaar kunnen bouwen zijn belangrijke uitgangspunten.
Dit team maakt onderdeel uit van een integraal team Loket 0-100 waarvan je onderdeel bent in casuïstiek die werk en inkomen overstijgen.

De taken en verantwoordelijkheden
 

  • Je begeleidt (kwetsbare) inwoners richting werk en participatie;
  • Je matcht de door de werkmakelaar aangeboden vacatures met inwoners in jouw caseload;
  • Je komt in actie wanneer situaties stagneren;
  • Je draagt actief een bijdrage aan de planning & control cyclus;
  • Je beheert en verbetert werkprocessen waar dit nodig is;
  • Je neemt deel aan de werkgroep implementatie van een nieuwe applicatie in het werkproces

Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 relevante werkervaring als consulent werk Participatiewet;
  • Kennis van de applicaties Civision, WBS en Sonar;
  • Aantoonbare ervaring in deelname aan projectgroepen en implementatiegroepen;
  • Coachende vaardigheden waarmee je inwoners én collega’s stimuleert het beste uit zichzelf te halen;
  • Procesmatige vaardigheden die je in staat stellen op helikopterniveau naar werkprocessen te kijken.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in het afgelopen 5 jaar als Consulent Werk bij een gemeente
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding

De Wensen

  • Sollicitatiegesprek Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25 punten voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0 punten voor het gesprek. Weging: 25 puntenKeuzemogelijkhedenUitstekend (25 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (5 Punten)Onvoldoende (0 Punten)
  • Kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het toepassen van verschillende gesprekstechnieken. !Let op dit moet duidelijk in het cv naar voren komen. Weging: 10 puntenKeuzemogelijkhedenJa (10 Punten)Nee (0 Punten)
  • Op CV aantoonbaar meerjarige werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als Consulent Werk bij een gemeente.Keuzemogelijkheden0,5 tot 2 jaar werkervaring (0 Punten)2 tot 4 jaar werkervaring (5 Punten)4 jaar of meer (7 Punten)
  • Kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het systeem Sonar en/of WBS.KeuzemogelijkhedenJa (8 Punten)Nee (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox