Gemeente Soest

Adviseur Wonen

Gemeente Soest

De opdracht­omschrijving

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Dit jaar wordt een programma Wonen opgesteld, wat ons straks richting geeft om de vrijgekomen vacatureruimte structureel in te vullen. In de tussentijd zoeken wij een adviseur Wonen die tijdelijk het team dat nu bestaat uit twee collega’s komt versterken. Als Adviseur Wonen ga je onder andere:

  • Deelnemen aan het overleg van de Regio Amersfoort over het thema Wonen namens de gemeente Soest, in afstemming met je collega's.
  • Deelnemen aan bestuurlijke en ambtelijke overleggen met corporaties en huurdersorganisaties. Hier worden onder andere de prestatieafspraken besproken en gemonitord. Voor het opstellen nieuwe prestatieafspraken wordt namens de partijen een aparte procesbegeleider aangetrokken. Jij bent de link naar de interne organisatie en zorgt dat de belangen van Soest worden geborgd
  • In kaart brengen wat er wettelijk nodig is binnen het taakveld Wonen en hoe dit de beste structureel vorm te geven in Soest
  • Adviseren over ruimtelijke plannen, inclusief deelname aan de nieuwe intake- en omgevingstafel (integraal adviesoverleg over particuliere initiatieven). Er lopen binnen de gemeente veel mooie initiatieven zoals het landelijke voorbeeldproject Soesterberg-Noord.
  • Samenwerken met de corporaties aan monitoring van de pilot ‘doorstroming en lokale/regionale voorrang’
  • Verlenen van urgenties met toepassing van de hardheidsclausule en behandelen van bezwaarschriften
  • Actueel houden van het lokale woningbouwprogramma en de provinciale planregistratie
  • Je behandelt startersleningen en vragen van inwoners over wonen

Competenties

- Gestructureerd;
- Daadkrachtig;
- Communicatief vaardig;
- Initiatiefrijk;
- Besluitvaardig.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring op het gebied van Wonen/volkshuisvesting, licht dit duidelijk toe in het cv;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het thema Wonen
  • Aantoonbare kennis van of werkervaring op het gebied van Wonen en prestatieafspraken, aangetoond doormiddel van een voorbeeld in het cv
  • Aantoonbare kennis van of werkervaring met ruimtelijke ordening, aangetoond doormiddel van een voorbeeld in het cv;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij of voor een overheidsinstelling of woningbouwcorporatie;
  • Beschikbaar op maandag en donderdag ivm overleg porteuillehouder en omgevingstafel;
  • Deta- Vast: kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox