Gemeente Hattem

Adviseur ruimtelijke ontwikkeling / planbegeleider

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Adviseur ruimtelijke ontwikkeling / planbegeleider

Hattem, gelegen in stedelijke regio Zwolle, heeft een aantal ambitieuze projecten lopen met complexe planologische procedures. Heb jij verstand van de Omgevingswet, milieuruimte, akoestiek en stikstof? Kun jij slim thema’s verbinden? Ga jij graag aan de slag met de uitdagingen binnen de planologie en heb je bestuurlijke sensitiviteit? Dan gaan we graag met jou in gesprek!
  Werkzaamheden Als adviseur ruimtelijke ontwikkeling/planbegeleider werk je binnen het team Leefomgeving van de keten Ruimte aan een aantal (complexe) planologische procedures. Je werkt in deze functie nauw samen met de collega’s van het team Ontwikkeling.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de beleidsmatige voorbereiding en planologische begeleiding van ontwikkelingen. Je bent adviseur voor ruimtelijke plannen en projecten zoals bestemmingsplanprocedures en afwijkingen van het bestemmingsplan, waaronder uitgebreide procedures (VVGB’s). Het gaat hierbij zowel om projecten van de gemeente als initiatieven van derden.

Je bent ook “eigenaar” van complexe vergunningaanvragen. Je vindt het leuk om je tanden in complexe materie te zetten. Maar ook om regie op het vergunningsproces te voeren en delen ervan zelf uit te voeren. Je bent tijdens dit proces het eerste aanspreekpunt en houdt nauw contact met de initiatiefnemers over de voortgang. Je onderzoekt, herkent en ziet de dwarsverbanden van complexe vergunningsaanvragen, die een directe relatie hebben met de beoordeling op diverse vergunningstelsels en wet- en regelgeving. Je zorgt ervoor dat er een integrale afweging plaats vindt. Ook heb je een rol bij bezwaar- en beroepzaken, die te maken hebben met je eigen dossiers.

Jouw takenpakket bestaat in ieder geval uit:

  • Opstellen van en adviseren over bestemmingsplannen en ruimtelijke plannen;
  • Voeren van planologische procedures en het bewaken van termijnen;
  • Aanspreekpunt en counterpart voor stedenbouwkundig adviesbureau en andere adviseurs binnen de projecten/plannen;
  • Samenwerken met betrokken partijen, zowel intern als extern;
  • (mede) Opstellen van anterieure overeenkomsten;
  • Participeren in projectgroepen;
  • Adviseren van opgave-/projectmanagers, bestuur en politiek inzake de procedure van (Chw-bestemmingsplannen;
  • (Coördineren van de) beantwoording van vragen (intern/extern) over en zienswijzen en eventueel beroep tegen bestemmingsplannen, waarbij je eventueel ondersteund wordt door (externe) specialisten;

  Wat vragen we van je?

  • Je beschikt over een afgeronde HBO of WO opleiding die bij voorkeur gericht is op ruimtelijke ordening/planologie;
  • Je hebt aantoonbare relevante werkervaring in de ruimtelijke ordening.
  • Je hebt  aantoonbare werkervaring met WABO vergunningen / bestemmingsplannen in een gemeentelijke organisatie of andere overheidsorganisatie;
  • Je hebt ervaring met het werken met complexe(re) bestemmingsplannen;
  • Je hebt actuele kennis van wetgeving (Omgevingswet, Wro, Wabo, Bro), gemeentelijk beleid, procedures en het toepassen hiervan op het vakgebied.
  • Je bent een teamplayer.
  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

  Competenties De gemeente heeft drie competenties benoemd waarvan zij wil dat iedere medewerker in de organisatie ze bezit, dit zijn klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en samenwerken.

Daarnaast beschik je over:
- netwerkvaardigheid
- bestuurlijke sensitiviteit
- goede communicatieve vaardigheden
- zorgvuldige en betrouwbare wijze van werken en communiceren
- leervermogen
- oordeelsvorming
  De organisatie De gemeente Hattem is een compacte organisatie, volop in ontwikkeling. De leiding bestaat uit een organisatieontwikkelaar en de gemeentesecretaris. We ontwikkelen naar een organisatie die verdeeld is in vier ketens, met daarin samensturende teams.

De komende jaren wordt verder geïnvesteerd in onderwerpen die voor Hattem van belang zijn en in de gemeentelijke organisatie. In de kern willen we betekenisvol werk verrichten voor inwoners en bedrijven. We willen onze stad kennen en het samen met hen doen. Daarbij werken we meer opgave- én procesgericht waarbij de inwoner centraal staat!

De gemeente werkt aan het verbeteren van het projectmatig werken. We werken aan interessante opgaven en projecten op het gebied van woningbouw, transformatie van bedrijventerreinen,  doorontwikkeling van woonzorgzones en natuurlijk de voorbereiding voor invoering van de Omgevingswet.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 3 jaar in de ruimtelijke ordening. Dit blijkt duidelijk uit het CV.Gewijzigd
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding gericht op ruimtelijke ordening/planologie. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Op CV aantoonbare werkervaring met WABO vergunningen en/of bestemmingsplannen in een gemeentelijke organisatie of andere overheidsorganisatie.
  • Op CV aantoonbare kennis van wetgeving (Omgevingswet, Wro, Wabo en/of Bro) en gemeentelijk beleid.
  • De gesprekken vinden plaats op 8 juni 2023 tussen 13:00 en 16:00 uur. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - teamplayer. - gevoel voor bestuurlijke verhoudingen - adviseren - samenwerken - communicatieve vaardigheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox