Veiligheidsregio Utrecht

Adviseur Planning & Control

Veiligheidsregio Utrecht

De opdracht­omschrijving

OrganisatieUw veiligheid, Ons werk

Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.
Stafonderdeel Planning en Control bestaat uit 4 personen. Het stafonderdeel Planning en Control ondersteunt directie en bestuur op het gebied van sturing, beheersing en verantwoording. Het stafonderdeel coördineert de totstandkoming en besluitvorming van P&C-producten. Daarnaast adviseert het stafonderdeel over inrichting van processen en systemen, risicomanagement en organisatievraagstukken.

Opdracht

  • Opstellen van de jaarrekening 2021 en de coördinatie van de jaarrekening controle;
  • Voorbereiden van de Veiligheidsregio Utrecht op de op te stellen rechtmatigheidsverantwoording over 2022;
  • Uitvoeren van interne controles;
  • Uitvoeren van overige voorkomende werkzaamheden ten aanzien van de interne planning- controlprocessen, zoals de interne rapportages.

 

Competenties

  • Kritische blik;
  • Oog voor details;
  • Plannen en organiseren;
  • Samenwerken en communicatief;
  • Resultaatgericht werken;
  • Organisatiesensitiviteit.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Ervaring met het opzetten en uitvoeren van interne controles (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en werkervaring met het Besluit begroting en verantwoording (BBV) in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring met samenstellen van een jaarrekening en begeleiden jaarrekeningcontrole bij gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen.
  • Beschikbaar per 20 september 2021 voor (minimaal) 32 tot 36 uur per week.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis van en werkervaring met AFAS Financieel en Excel (benoem dit duidelijk in het cv). (10 pt)
  • Kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot rechtmatigheidsverantwoording en in control verklaringen (benoem dit duidelijk in het cv). (10 pt)
  • Ervaring met uitvoeren van interim-controles. (20 pt)
  • Gewerkt bij een accountantskantoor en lagere overheden hebben bediend. (10 pt)
  • Bekend met jaarrekeningcontrole bij gemeenschappelijke regelingen, bij voorkeur bij een veiligheidsregio (benoem dit duidelijk in het cv). (20 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met accountantscontrole (vanuit een gemeente of als accountant/ controller) (benoem dit duidelijk in het cv). (30 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox