gemeente Nijkerk

Adviseur Planning & Control

gemeente Nijkerk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.

Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Opdracht
Je helpt bij het tot stand komen van de Planning & Control producten met name de Jaarstukken 2022 en de Voorjaarsnota 2023 en levert hier een belangrijk aandeel in;
- Je bewaakt samen met de overige collega’s actief de samenhang en de kwaliteit van deze producten, in afstemming met je collega’s
- Verder volg je de belangrijkste beleidsontwikkelingen op het vlak van het BBV en gemeentefinanciën en je vertaalt deze naar gemeentelijk beleid c.q. praktische toepassingen;
- Je ondersteunt bij financiële rapportages en financiële processen en werkt nauw samen met de overige medewerkers van het team Financiën en Bedrijfsvoering.

Competenties
-      Teamplayer die zelfstandig taken oppakt;
-      Met het team de verantwoordelijkheid voor de te realiseren producten oppakt;
-      Resultaatgericht kunnen werken;
-      Flexibele werkhouding;
-      Mondeling en schriftelijk sterk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare kennis, gevolgde cursussen en recente werkervaring, met Excel minimaal op het niveau van een gevorderde gebruiker;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke P&C cyclus;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de BBV;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox