Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

Adviseur Grondzaken

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen

De opdracht­omschrijving

Organisatie  
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen geeft met ruim 750 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.dewoldenhoogeveen.nl!

Kernwaarden
Bij de SWO werken we vanuit drie kernwaarden: vertrouwen, verbinden en eigenaarschap. Samen bevorderen we de leefbaarheid voor alle mensen die wonen, werken en meedoen in De Wolden en in Hoogeveen.

Team Grondzaken
Het team Grondzaken bestaat uit 9 enthousiaste en bevlogen specialisten die allen actief zijn op gebiedsontwikkeling en/of de beheersmatige kant van grondzaken en vastgoed. We staan voor elkaar klaar en er is een goede werksfeer in het team. Een goede, open samenwerking met kwaliteit staat bij ons voorop. We vinden het belangrijk om elkaar op te zoeken, zowel fysiek als online. Regelmatig plannen wij bijvoorbeeld een fysieke lunchafspraak om gezellig bij te praten.

De opdracht
In jouw rol van adviseur grondzaken ben jij voor de gemeente De Wolden en de gemeente Hoogeveen verantwoordelijk voor de realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden en geef je advies bij zowel uitbreiding- als inbreidingslocaties. Beide gemeentes kennen zowel actief als faciliterend grondbeleid. Jij bouwt mee aan de toekomst en ambities van De Wolden en Hoogeveen en probeert samen met ons het wonen en werken leuker en aantrekkelijker te maken. Je werkt onder andere mee aan de woningbouwopgave die beide gemeentes hebben voor de komende jaren. En je werkt samen met projectontwikkelaars, woningbouwcoöperaties, aannemers, inwoners, etc. Veel voorkomende taken en werkzaamheden zijn:

  • Realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden (gebiedsontwikkeling);
  • Opstellen van (complexe) anterieure overeenkomsten;
  • Marktomstandigheden en wijzigingen in wet- en regelgeving bijhouden
  • Samenbrengen van de verschillende interne en externe partijen;
  • Advisering bij aan- en verkoop van gronden;
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvormingen;
  • Bijdrage leveren aan het opstellen van de nota grondbeleid;
  • Overige privaatrechtelijke werkzaamheden m.b.t. grondzaken.

Wat vragen wij
Je bent een ondernemende adviseur grondzaken en wij verwachten dat je staat voor jouw adviezen en anderen (bestuurders, collega’s, ontwikkelaars, grondeigenaren etc.). hierin mee weet te krijgen.

  • Ervaring met gebiedsontwikkeling;
  • Kennis van of ervaring met grondzaken zoals onder andere anterieure overeenkomsten, grondexploitatiewet en aan- en verkoop van onroerend goed;
  • Een brede kijk op ruimtelijke ontwikkeling en de samenhang met andere gemeentelijke taken en bent in staat om op de veelvuldige, toekomstige ontwikkelingen te anticiperen en te adviseren;
  • Een zelfstandig en pragmatische werkwijze en toont initiatief en verantwoordelijkheid.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;</p>
  • <p>Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur grondzaken/taxateur;</p>
  • <p>Beschikbaar op dinsdag en donderdag;</p>
  • <p>Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op als adviseur grondzaken/taxateur;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring op het gebied gebiedsontwikkeling en grondzaken;</p>
  • <p>Minimaal 5 jaar werkervaring met het schrijven van collegevoorstellen, bestuurlijke memo&rsquo;s etc.;</p>
  • <p>Aantoonbare werkervaring met onteigeningsrecht.</p>
  • <p>Aantoonbaar lidmaatschap van de Nederlandse vereniging van rentmeesters;</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox