Werkorganisatie Druten Wijchen

Adviseur Grondzaken

Werkorganisatie Druten Wijchen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Toe aan een klus waarin je als medewerker/beleidsadviseur grondzaken écht het verschil kunt maken? Dan zit je goed bij de Werkorganisatie Druten Wijchen. Een moderne organisatie waarin je niet alleen jezelf ontwikkelt, maar óók bijdraagt aan de samenleving.

Als beleidsadviseur grondzaken heb je een afwisselende en verantwoordelijk functie. Je bent binnen de organisatie, voor de colleges en gemeenteraden van Druten en Wijchen de vraagbaak en sparringpartner als het gaat om grondzaken. Regelmatig contact met de beide wethouders is daarbij vanzelfsprekend waarbij jij hen adviseert en op de hoogte houdt van wat er speelt. Uiteraard participeer je ook in diverse projectgroepen. Je werkt veelal samen met de projectleider en jurist aan overeenkomsten die jij redigeert en begeleidt. En dat is precies wat werken voor onze organisatie zo leuk maakt.

Wie ben jij?

Je bent een gedreven en enthousiaste collega die graag wil bijdragen aan de ruimtelijke ontwikkeling van Druten en Wijchen. Daarbij laat je zien creatief te zijn in het vinden van oplossingen en neem je initiatief.

Open, optimistisch, ondernemend en verbindend zijn belangrijke waarden evenals een klantgerichte houding. Het is essentieel dat je ook onder tijdsdruk goed kunt presteren. Door de diversiteit in projecten met ieder hun eigen context en uitdagingen, wordt van jou verwacht dat je vakmanschap en ondernemerschap toont en dat je creatief en flexibel bent. Het werkveld bevindt zich vaak op het scheidsvlak tussen publiek en privaat.

Jouw flexibele instelling zorgt ervoor dat het schakelen tussen diverse werkzaamheden en het behalen van de deadlines van projecten geen probleem vormen. Je werkt nauwkeurig, hebt een goede juridische en politieke antenne en oog voor detail.

Met jouw humor, openheid en relativeringsvermogen draag je bij aan een prettige werksfeer in je team en de organisatie.

Wat heb je te bieden?

  • We zoeken een collega die accuraat handelt, zelfstandig kan werken en pragmatisch uitvoert;
  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van het privaatrecht en ruimtelijk bestuursrecht; 
  • Je hebt kennis en ervaring met grondzaken;
  • Je bent flexibel, stressbestendig en bereid om andere collega’s te helpen;
  • Je bent ook een stevige persoonlijkheid die ‘nee’ durft te verkopen als dat moet; 
  • Je kunt plannen, prioriteren en in de samenwerking ben je transparant; 
  • Je beschikt over goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden; 
  • Je durft ‘buiten de gebaande paden’ te denken, zet in op resultaat en bent flexibel.
  • Je kunt snel schakelen tussen de verschillende aanpakken van onze twee gemeenten.

 

Waar kom je te werken?

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten tegelijkertijd, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraad en ambities. Om dat in goede banen te leiden, werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Wie zijn je collega’s?

Je gaat aan de slag in het team grondzaken, dat bestaat naast jou uit twee andere collega’s. Zij hebben ook een passie voor hun werk en samen denken jullie in mogelijkheden en zoeken jullie de verbinding met belanghebbenden. Omdat grondzaken niet opzichzelfstaand is heb je natuurlijk ook veel interne collega’s van andere teams waar je mee samenwerkt.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2023 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Verantwoordelijkheden

 Je bent betrokken bij (complexere) transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte, verhuur en zakelijke rechten en de naleving van overeenkomsten;

Je adviseert over het inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, voorkeursrecht gemeenten en kostenverhaal;

 Je voert regie op (complexe) onderhandelingen bij aan- en verkopen en herontwikkelingen van vastgoed; Je bent commercieel en vindt het leuk om te onderhandelen over overeenkomsten.

Je levert een actieve bijdrage in de administratief-juridische taken van het team, bijvoorbeeld in het opstellen van (huur)contracten en het juridisch beheer (pacht, erfpacht, overhoeken, vastgoed en dergelijke).

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • <p>hebt kennis van het privaatrecht en ruimtelijk bestuursrecht;</p>
  • <p>De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2023 tot en met 31 december 2023 voor 36 uur per week.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee maal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.</p>
  • <p>Je voegt een CV toe. Het CV is in het Nederlands opgesteld en in PDF-formaat. In het CV staan naast de persoonlijke (contact)gegevens: functienaam, organisatie, start- en einddatum van de opgebouwde carri&egrave;re en een weergave van de werkzaamheden.</p>
  • <p>Je hebt minimaal een hbo werk- en denkniveau. Dit kun je aantonen door diploma&rsquo;s en/of door het benoemen en uitleggen van de functies je hebt uitgevoerd.</p>
  • <p>2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.</p>

De Wensen

  • <p>In een motivatiebrief geeft je een nadere beschrijving van je werkervaring in combinatie met de hierin ontwikkelde competenties, Je licht je verder toe waaruit jouw affiniteit en inhoudelijke bekendheid met dit beleidsterrein blijkt. Je motiveert waarom jij de meest geschikte kandidaat bent voor deze rol.</p>
  • <p>Je hebt in de afgelopen drie jaar werkervaring opgedaan op het gebied van grondzaken</p>
  • <p>Je bent ook een stevige persoonlijkheid die &lsquo;nee&rsquo; durft te verkopen als dat moet. Je kunt plannen, prioriteren en in de samenwerking ben je transparant;</p>

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox