Gemeente Zwartewaterland

Adviseur Grondzaken

Gemeente Zwartewaterland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

 Opdracht

  • Samen met je collega ontwikkel , implementeer, evalueer en actualiseer je kaderstellend beleid op het terrein van grondzaken & gemeente-eigendommen
  • Je onderhandelt over, koop- en andere privaatrechtelijke overeenkomsten, en weet deze doelmatig te beheren;
  • Je draagt bij aan het beheer van de gronden van de gemeente in casussen van verhuur, recht van opstal en erfpacht, etc.
  • Je levert een actieve bijdrage aan het ordenen en structureren van een grond- en vastgoedregistratie in data- en contractbeheer.
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd op het snijvlak van ruimtelijke ontwikkeling en grondzaken.
  • Je vervult deze functie in samenwerking met de beleidsmedewerker vastgoed en gemeente-eigendommen en de medewerker Vastgoed en samen geven jullie vorm en inhoud aan de werkzaamheden.

Competenties

  • Analytisch en resultaatgericht
  • Communicatief vaardig
  • Teamplayer
  • Omgevingsbewust

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsadviseur grondzaken bij een gemeente;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van Economie, Planologie of Recht;
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur grondzaken bij een gemeente;
  • Afgeronde opleiding/cursus op het gebied van grondzaken;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrechtelijke overeenkomsten binnen een gemeentelijke organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox